L’escola BetàniaPatmos de Barcelona reuneix més de 100 estudiants d’arreu del món en la celebració d’un simulacre de les Nacions Unides

Del 30 de novembre al 3 de desembre de 2023 tindrà lloc a l’Escola BetàniaPatmos de Barcelona una trobada internacional en què més de 100 estudiants d’arreu del món es reuniran per debatre, segons el model de les Nacions Unides, sobre qüestions globals i complexes com ara la pau, la seguretat internacional i el progrés econòmic i social.

Estudiants de tot el món en el simulacre de les Nacions Unides

Durant tres dies aquests joves procedents de països ben diversos com ara Eslovènia, Alemanya, Romania, Hongria, Turquia i Marroc, entre d’altres, se submergiran en el món de la política internacional i la diplomàcia, i duran a terme un simulacre de les Nacions Unides. Aquest projecte està pensat perquè els participants desenvolupin durant uns dies el rol de delegat d’un país diferent al seu i en defensin els seus interessos en els comitès i comissions que configuren l’ONU. D’aquesta manera, els estudiants aprenen noves perspectives d’entendre qüestions socials, econòmiques, mediambientals o polítiques diferents a les del seu territori d’origen. A més, també posen en pràctica les seves habilitats comunicatives, el seu coneixement de la llengua anglesa i la cultura acumulada durant la seva trajectòria d’aprenentatge.

BetàniaPatmos

Aquesta iniciativa, que ja fa anys que es du a terme en centres educatius d’altres països, se celebrarà per primera vegada en una escola concertada de la ciutat de Barcelona, l’Escola BetàniaPatmos, centre organitzador i amfitrió d’aquesta trobada internacional que ha comptat amb tota la implicació de la seva comunitat educativa per dur-la a terme.