Estudiar a l’estranger: 5 aspectes a tenir en compte

Estudiar a l’estranger: ho esteu valorant? Els darrers anys el nombre de famílies catalanes que han optat per enviar els seus fills i filles a estudiar un curs escolar a l’estranger ha augmentat notablement. És per a elles i ells una experiència vital i personal increïble, però compte! A l’hora d’escollir els estudis has de tenir present que aquests s’homologuin o convalidin pel nivell equivalent del nostre sistema educatiu quan es tracti de 4t d’ESO i 1r o 2n de batxillerat. En aquest article t’expliquem tot el que has de saber sobre estudiar a l’estranger.

Estudiar a l’estranger: què cal tenir en compte?

Estudiar a l’estranger pot ser una experiència increïble per als teus fills, però també pot ser una decisió difícil i important. Abans de prendre una decisió, cal considerar alguns aspectes clau que poden afectar la seva experiència i el seu èxit acadèmic.

1 Investigueu el país o ciutat

En primer lloc, és important investigar el país i la ciutat on estudiaran els teus fills. Cal considerar factors com la seguretat, la cultura, l’idioma i el clima. És important assegurar-se que el país de destinació tingui un entorn segur i favorable per als estudiants. Tanmateix, cal que se sentin còmodes amb la cultura local, l’idioma i el clima, perquè això influirà en la seva adaptació.

2 Estudieu el programa acadèmic

En segon lloc, és important investigar el programa acadèmic i la universitat o escola on estudiaran els teus fills. Cal verificar que el programa acadèmic sigui adequat per als seus interessos i les seves necessitats educatives. També és important assegurar-se que la universitat o escola tingui una bona reputació i ofereixi suport als estudiants internacionals perquè puguin tenir una experiència acadèmica exitosa.

3 Analitzeu els costos

En tercer lloc, cal considerar els costos associats a estudiar a l’estranger. Això inclou no només els costos de matrícula, sinó també els de vida, de viatge i de salut. Cal tenir en compte aquests costos per assegurar-se que els teus fills disposin dels recursos econòmics necessaris per fer front a les despeses.

4 Valoreu la seva maduresa

Finalment, és important que els teus fills i filles estiguin disposades a assumir els desafiaments i les oportunitats que es presenten amb estudiar a l’estranger. És una experiència emocionant, però també pot ser desafiadora. Cal que estiguin disposats a sortir de la seva zona de confort i adaptar-se a una nova cultura, un nou idioma i un nou entorn.

5 Homologació dels estudis, la clau

Quan ja han tornat, i abans d’iniciar un nou curs escolar, haureu de sol·licitar l’homologació i/o convalidació dels estudis cursats a l’estranger com si haguessin continuat estudiant a Catalunya. Si per qualsevol raó, no és possible el reconeixement acadèmic dels estudis cursats a l’estranger i, per tant, aquests no es poden homologar o convalidar, els alumnes hauran d’incorporar-se al nivell següent de l’últim cursat i superat a Catalunya, sense tenir en compte els estudis fets a l’estranger.

És per això que abans d’enviar els teus fills i filles a estudiar a l’estranger, és molt important que us informeu de quins són els requisits acadèmics que hauran de complir els estudis realitzats a l’estranger i de com caldrà acreditar documentalment que s’han cursat i superat per poder homologar-los o convalidar-los. És convenient tenir aquesta informació abans de prendre la decisió d’enviar l’alumne a estudiar fora i, sobretot, a l’hora de decidir el país de destí i el nivell educatiu a cursar.

En resum, estudiar a l’estranger pot ser una experiència molt positiva per als teus fills si es prenen en consideració tots els factors abans de prendre una decisió. Cal investigar el país i la ciutat de destinació, el programa acadèmic i la universitat o escola, els costos associats i, finalment, assegurar-se que els teus fills i filles estiguin disposats a assumir els desafiaments que comporta estudiar a l’estranger.