Després de l’ESO… què? Itineraris acadèmics possibles després de secundària

Acaba l’ESO i apareix la pregunta: “i ara, què?”. Hi ha diverses opcions que el jovent pot escollir un cop acaba la secundària. En aquest post analitzem quines són aquestes vies i quines sortides té cadascuna.

Quins són els itineraris acadèmics possibles després de l’ESO?

La vida educativa dels nostres fills i filles és molt llarga. Quan comencen P3 tenim molta il·lusió, pensant en que s’ho passaran d’allò més bé jugant i aprenent. A Primària, volem que comencin a assimilar conceptes que seran molt útils al futur. Un cop a l’ESO, veiem com s’estan formant com a persones i es comencen a intuir algunes capacitats. Però, amb 16 anys, quan acaben la secundària, quins són els camins que poden seguir? Poden sorgir dubtes, i més aquest curs, amb nova llei educativa, la LOMLOE.

Batxillerat

La gran majoria d’alumnes després de l’ESO escullen la via del Batxillerat, la majoria per acabar estudiant una carrera a la universitat. Però, sabies que existeixen diferents tipus de Batxillerat?

• Batxillerat LOMLOE: el tradicional, podent triar entre: el Científic-Tecnològic, l’Artístic, el Social-Humanístic i el recentment introduït en la nova llei, el General. S’imparteixen més de 40 assignatures entre comuns, de modalitat i optatives. Permet passar de 1er a 2on amb dues assignatures suspeses i es mantenen els exàmens de recuperació.
  • Batxillerat d’Excel·lència: la formació aquí és més especialitzada i profunda, però cal tenir una nota mitja de més de 8 en l’ESO per accedir-hi. Quan s’acaba, es rep un certificat acreditatiu.
  • Batxillerat Baccalauréat (més conegut com a Batxibac): es pot aconseguir la doble titulació de Batxillerat espanyol i francès (Baccalauréat) si s’ha estudiat en un institut bilingüe en francès.
  • Batxillerat Dual Americà: tal com passa amb el model francès, també es pot aconseguir la doble titulació amb la American High School.
  • Batxillerat Internacional: aquest batxillerat es pot cursar en castellà, anglès o francès. En acabar, s’obté una titulació acceptada a nivell internacional i reconeguda per universitats de tot el món.

ITINERARIS ACADÈMICS

Cicles Formatius

Una altra opció després de l’ESO són els Cicles Formatius.  Els CFGM (Cicles Formatius de Grau Mitjà) o els CFGS (Cicles Formatius de Grau Superior) són una opció per a molts estudiants. D’una banda és una formació més pràctica que teòrica i, d’altra, permet també l’accès a la universitat un cop acabat.

En aquest vídeo de La Salle Catalunya trobem una explicació en profunditat d’aquest assumpte:

Després de l’ESO i un cop acabats els estudis, el món laboral s’obre davant els seus ulls. Una etapa difícil, però molt emocionant alhora. Però d’aquest tema en parlarem més endavant…

Índex