Com triar escola per al teu fill o filla?

Segur que t’has fet aquesta pregunta més d’un cop quan arriba a l’edat escolar: com triar escola? I és que, efectivament, hi ha molts factors a tenir en compte per saber quina és la millor per al teu fill o filla. I no és per menys: a l’escola creixerà, en molts aspectes; farà noves amistats, aprendrà a desenvolupar-se amb el món que l’envolta… Queda’t, que analitzarem les claus per saber com triar escola per al teu fill o filla.

5 consells clau per saber com triar escola

No hi ha una sola clau per decidir quina escola triar, però sí alguns punts que has de tenir en ment. No és un procés senzill, tret que ho tinguis molt clar per diferents raons, i tampoc no hi ha una resposta vàlida per tothom: es tracta de posar totes les característiques damunt la taula i decidir segons la dinàmica i la filosofia familiar.

1.- Proximitat casa-escola

Aquest aspecte és molt important, determinant per algunes famílies. De fet, de vegades la proximitat s’avantposa, fins i tot, al projecte educatiu a l’hora de triar escola. Cada família és un món: també hi ha qui prefereix fer quilòmetres i donar més importància a altres aspectes de l’escola. En quant a aquest punt, una pregunta clau a fer a la visita amb l’escola és saber si es pot disposar de transport escolar

2.- Projecte del centre educatiu

El projecte educatiu és possiblement l’opció de més pes, juntament amb la distància casa-escola. En aquest punt cal avaluar la manera en què l’escola transmet els coneixements a l’alumnat i quins mètodes fan servir. Algunes preguntes importants a fer serien les següents:

• Quina és la filosofia de l’escola?
  • Quin és el mètode d’aprenentatge?
  • Quins mitjans es tenen a l’abast per dur aquesta metodologia a terme?
  • Existeix el servei d’orientació pedagògica per a l’alumnat?

A més d’aquests punts, està bé tenir referències del centre, quins punts forts té… Un consell: consulta a famílies amb infants que ja hagin acabat els estudis en el centre.

3.- Valors de l’escola

Cada centre educatiu té uns valors i aquests, al final, influeixen directament en la manera en què s’imparteixen les classes, tallers, activitats… Per tant, la ideologia i la moral del centre, a més de si és un centre religiós o no, afectarà tot el conjunt del col·legi. Per això, cal triar una escola que s’adapti als vostres valors com a família i allò que voleu per al vostre fill o filla.

4.- Gestió dels idiomes

En un món cada cop més globalitzat, on els idiomes tenen molt pes en el futur laboral, és rellevant saber quina importància té pel centre educatiu aquest assumpte:

• Quantes hores d’anglès s’imparteixen a la setmana?
  • S’estudien altres idiomes?
  • Si es tracta d’una escola internacional, quina és l’equivalència de títols?

5.- Activitats extraescolars i altres serveis

Ja hem comentat que el servei de transport pot ser un punt a favor si el col·legi està a una distància important de casa. Però a més, hi ha altres serveis com el menjador o l’acollida. Tanmateix, l’oferta d’activitats extraescolars és igualment important: és ideal trobar activitats que agradin als teus fills i, de pas, que puguin ser útils pel seu desenvolupament.

Aquests són 5 aspectes molt importants que cal tenir en compte per saber com triar escola pel teu fill o filla. Una decisió gens fàcil de prendre però que, avui, és més fàcil gràcies a eines com Tobar Escola: el cercador d’escoles a Catalunya que t’ho posa ben fàcil. A la fitxa de cada escola podràs saber quina és la seva filosofia, ubicació, projecte educatiu, propostes d’activitats i molta més informació. A Trobar Escola som pares i mares i sabem què és haver de triar escola. Per això hem creat el cercador, per posar-t’ho fàcil!

Índex

Esta Introducción a BDSM Puede ser tan Bueno Duele

SADOMASOCHISM significa: SADO MASO conexiones o pervertido conexiones, puede o no coincidir con conexiones abiertas / éticamente no monógamas. Puedes usar porque BDSM conexiones necesidad una gran cantidad de explícita comunicación y discusión, amantes en esos conexiones en realidad han

Talkwithstranger Review 2021