Tornada a l’escola: 6 consells per estalviar

Estem a les portes d’un nou curs escolar i cal anar preparant el material escolar per a la tornada a l’escola de les nostres criatures.

La tornada a l’escola suposa una important despesa per a les famílies.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) calcula que per a la tornada a l’escola, cada família es gasta de mitjana uns 500 € per alumne. Això inclou els uniformes (pot variar segons el centre), el material escolar i els llibres de text. A més haurem de sumar el cost de les matrícules, les activitats extraescolars, el menjador i la quota de l’AMPA.

Famílies, us donem 6 consells per controlar les despeses i estalviar en la tornada a l’escola.

1 Mireu primer el que teniu a casa i reutilitzeu el que estigui en bon estat

Un nou curs no significa que ho hàgim de comprar tot nou, caldrà revisar el que tenim i veure si està en bon estat. Un exemple és el cas de les motxilles, llàpis, colors…

2 Busqueu ofertes i descomptes

Si preveieu amb temps el què necessitareu, trobareu millors preus en roba i material escolar.

3 Socialitzeu llibres i material escolar

Pregunteu si l’AMPA de la vostra escola fa reutilització de llibres de text o de lectura, bates, uniformes esportius… perquè no ho hàgiu de comprar tot nou.

4 Feu consum col·laboratiu, compreu material de segona mà

Hi ha aplicacions o grups en línia que comparteixen recursos i permeten l’intercanvi de roba, llibres i material escolar de segona mà entre pares/mares i associacions escolars. A més, contribuireu a reduir l’impacte ambiental.

5 Feu ús de les biblioteques

A les biblioteques públiques es poden trobar els llibres de lectura obligatòria o recomanada. Cal demanar-los amb temps per tenir bona disponibilitat.

6 Feu una llista del que cal comprar i no val sortir-ne!

Procureu anar a comprar el que finalment necessiteu sense la canalla, així evitareu temptacions de comprar coses no necessàries. El més probable és que s’encapritxin amb articles que incloguin algun dels seus personatges favorits, en general més cars.

Estalviar és possible

Tots volem el millor per a les nostres filles i fills, però sabem que no és necessari arruïnar-se per a tenir productes de bona qualitat a bon preu. La nostra recomanació per a retallar en la mesura del possible la despesa que suposa la tornada a l’escola és intentar estalviar sobretot en el material escolar, l’equipament dels infants o els llibres de text.

Seguiu els nostres consells per a buscar bons preus i comprar amb cap el que necessiteu.

I recordeu que a trobarescola.cat trobareu el cercador d’escoles de Catalunya i el cercador d’activitats extraescolars per ajudar-vos a trobar els millors centres.