Quins són els beneficis del menjador escolar?

Alguns estudis situen els problemes alimentaris en infants i joves com una de les principals preocupacions de la societat. Per exemple, segons situa un estudi de DESKcohort, el 20% del jovent a Catalunya té sobrepès o obesitat. Una alimentació basada en ultraprocessats, unit amb el fet de que cada cop som més sedentaris, fa que aquesta xifra sigui preocupant. Una de les maneres d’aturar-la és ajudant el jovent a menjar millor. I una de les millors eines que tenim al nostre abast és el menjador escolar. I no és l’única raó. En aquest article parlem d’alguns dels beneficis del menjador.

5 beneficis del menjador escolar per a la infància

Hi ha nombrosos beneficis del menjador escolar. I no només per a nens i nenes, també les famílies se’n veuen beneficiades. No obstant, en aquest article comentarem els principals beneficis del menjador escolar en la canalla. I és que, de fet, bé es podria considerar el menjador escolar com una assignatura més, en què els nens i les nenes aprenen hàbits i normes molt importants.

1 Adquirir l’hàbit de portar una alimentació saludable

Els menjadors escolars cuiden molt els menús per a que els infants tinguin una alimentació sana, equilibrada i variada. Aquests tres punts són molt importants de cara al futur, ja que afecta la salut individual.

Al menjador, la mainada aprèn que una dieta variada és molt important i prenen l’hàbit de tastar tota mena d’aliments, incloent els que no els fan el pes… A més, que tothom mengi el mateix contribueix a adoptar aquests bons hàbits alimentaris.

2 Adquirir rutines i horaris

El menjador té un horari i una rutina que tothom ha de seguir: un horari d’entrada, un temps per dinar i una hora de sortida. Tenir un temps establert cada dia per dinar fa que tinguin més concentració durant els àpats. A més, són passos que es repeteixen cada dia i on tots interioritzen una rutina i un horari.

3 Aprendre a fer servir els coberts

Al menjador, tots els infants aprenen a fer servir els coberts i quin cobert s’utilitza per a cada plat. En aquest aspecte, la psicomotricitat fina també es desenvolupa.

beneficis del menjador

4 Aprendre les normes a l’hora de menjar

Un altre punt important és que els nens i nenes assimilen les normes bàsiques de comportament en una taula: com s’han d’asseure, com s’han de comportar a taula i quines normes hi ha establertes a l’hora de dinar, així com quines són les postures adients.

5 Desenvolupar habilitats socials de convivència

El menjador és un lloc on els infants aprenen a conviure amb els seus companys i companyes de classe i fins i tot també d’altres cursos, en un ambient diferent del de l’aula. Coneixen nous infants i afiancen la relació amb les amistats. També es reforcen valors com ara el respecte, la solidaritat i l’empatia, millorant la convivència.

Com veus, el menjador escolar no és només el lloc on els infants dinen cada dia: és un benefici que els permet portar una dieta equilibrada i millorar la convivència durant els àpats amb altres persones. A més, sol ser un dels aspectes a tenir en compte a l’hora de triar escola

Ara que coneixes alguns dels beneficis del menjador, explica’ns, com és la teva experiència? Als teus fills o filles, els agrada anar-hi? Què t’expliquen que fan? Ens encantaria que ens ho relatessis en comentaris!

Índex

Esta Introducción a BDSM Puede ser tan Bueno Duele

SADOMASOCHISM significa: SADO MASO conexiones o pervertido conexiones, puede o no coincidir con conexiones abiertas / éticamente no monógamas. Puedes usar porque BDSM conexiones necesidad una gran cantidad de explícita comunicación y discusión, amantes en esos conexiones en realidad han

Talkwithstranger Review 2021