Descobreix el Paddle Surf: L'activitat perfecta per aquest estiu

Quan l'estiu es presenta al nostre calendari, comença la recerca de les millors activitats per omplir els dies d'energia i diversió. Com bé sabem a Trobar Escola, l'aprenentatge i l'exploració no s'aturen mai, per aquest motiu, volem presentar-vos una activitat que es converteix cada estiu en un veritable reclam per grans i petits: el paddle surf. Aquesta disciplina aquàtica, també coneguda com a SUP (Stand Up Paddle), no és només una forma emocionant de refrescar-se durant els mesos més calorosos, sinó també una gran oportunitat per a promoure l'activitat física i la coordinació, tot experimentant l'alegria d'estar en contacte amb la naturalesa.

Converteix aquest estiu en una aventura fent Paddle Surf

El paddle surf, originari de Hawaii, ha anat guanyant seguidors a tot el món gràcies a la seva combinació única de diversió, exercici i relaxació. Per practicar aquest esport, es necessita una taula similar a la del surf, però de més grandària i una pala per a desplaçar-se per l'aigua. Però, més enllà de la seva pràctica, el paddle surf és una veritable filosofia de vida que convida a gaudir de la naturalesa de la manera més respectuosa possible, mantenint un equilibri entre l'exercici físic, la relaxació mental i la cura de l'entorn.

Com començar amb el Paddle Surf

Si dubtes si els teus fills o filles són massa joves per aquesta activitat, has de saber que no hi ha una edat mínima per practicar-la, tot i que generalment es recomana que els nens i nenes comencin a partir dels 8-10 anys, sempre sota la supervisió d'un adult o d'un instructor qualificat. És important portar roba lleugera i còmoda que no limiti els moviments. La roba de neoprè és una bona opció, ja que manté el cos càlid i permet una gran llibertat de moviment. A més, saber nedar és un requisit fonamental per a practicar qualsevol esport aquàtic, inclòs el paddle surf. Aquí tens alguns dels punts que has de tenir en compte abans de començar:
  1. Tria el material adequat: La primera cosa que necessites per a començar amb el paddle surf és el material adequat. L'elecció de la taula depèn de diversos factors com el teu pes, la teva altura i el teu nivell de competència. També necessitaràs una pala de la mida correcta i un salvavides, per a la teva seguretat.
  2. Practica en aigües tranquil·les: Començar en aigües tranquil·les és vital per a agafar confiança i per a aprendre les tècniques bàsiques del paddle surf. Els rius amb corrents suaus, els llacs o les aigües costaneres sense grans ones són els llocs ideals per a començar.
  3. Tècnica bàsica: Al principi, el més recomanat és començar de genolls per a guanyar equilibri i confiança. Després, podràs anar-te posant dret amb prudència, sempre mantenint el centre de gravetat baix. Per a remar, la mà que va al capdamunt de la pala serveix de guia, mentre que l'altra, més avall, fa la força.
A Trobar Escola, la nostra missió és ajudar-vos a trobar les millors experiències d'aprenentatge, tant dins com fora de l'aula. Amb l'arribada de l'estiu, el paddle surf es presenta com l’opció perfecta per mantenir a tota la família activa i connectada amb la naturalesa. Des de la nostra plataforma, podràs accedir a informació detallada sobre els centres que ofereixen cursos de paddle surf per a tots els nivells. Recorda, la diversió i la seguretat han d'anar sempre agafats de la mà. A divertir-se!