La Salle Manresa
Portes obertes
Informació i imatges aportades per l’escola
QUI SOM?
DADES DE L'ESCOLA
PRESENTACIÓ
OFERTA EDUCATIVA
INSTAL·LACIONS
SERVEIS
ALTRES
DADES DE L'ESCOLA
Titularitat:
Germans de les Escoles Cristianes
Germans de les Escoles Cristianes
Adreça:
La Pau, 109-111
La Pau, 109-111
Codi postal:
08243
08243
Població:
Manresa
Manresa
Província:
Barcelona
Barcelona
Comarca:
Bages
Bages
Telèfon/s:
938 740 351
938 740 351
Adreça electrònica:
lasallemanresa@lasalle.cat
lasallemanresa@lasalle.cat
Web:
https://manresa.lasalle.cat/
https://manresa.lasalle.cat/
Codi del centre:
8020218
8020218
Titularitat:
Germans de les Escoles Cristianes
Germans de les Escoles Cristianes
Adreça:
La Pau, 109-111
La Pau, 109-111
Codi postal:
08243
08243
Població:
Manresa
Manresa
Província:
Barcelona
Barcelona
Comarca:
Bages
Bages
Telèfon/s:
938 740 351
938 740 351
Adreça electrònica:
lasallemanresa@lasalle.cat
lasallemanresa@lasalle.cat
Web:
https://manresa.lasalle.cat/
https://manresa.lasalle.cat/
Codi del centre:
8020218
8020218
PRESENTACIÓ
Model educatiu:
El nostre model educatiu es fonamenta en quatre pilars : 1r) Atenció personalitzada Treballem en un entorn integrador en el qual atenem les necessitats particulars dels nostres alumnes. Disposem d’un Servei d’Orientació Psicopedagògica amb el qual atenem els infants, joves i famílies, a més d’oferir suport en altres modalitats com activitats lingüístiques, esportives o de lleure. 2n) Estil pedagògic Innovador Es renova constantment amb programes pedagògics propis que completen la nostra oferta educativa, com el programa Destí o el Hara. Potenciem i afavorim les capacitats dels nostres alumnes per encarar els seus objectius de futur. Apostem per les llengües estrangeres. 3r) Educació en Valors Proporcionem a les persones d’una formació integral a través de la responsabilitat, la justícia, la convivència, la transcendència i la interioritat. Formem els alumnes perquè esdevinguin ciutadans sensibles amb la interculturalitat i la diversitat, actuant amb una mentalitat oberta, crítica i compromesa amb la societat. 4t) Tecnologia i emprenedoria Són a elements transformadors de la realitat actual. Apostem per l’ús de les tecnologies per preparar els nostres alumnes per a l’eficiència, la creativitat, la iniciativa i la capacitat d’adaptació a nous entorns i reptes de futur.
El nostre model educatiu es fonamenta en quatre pilars : 1r) Atenció personalitzada Treballem en un entorn integrador en el qual atenem les necessitats particulars dels nostres alumnes. Disposem d’un Servei d’Orientació Psicopedagògica amb el qual atenem els infants, joves i famílies, a més d’oferir suport en altres modalitats com activitats lingüístiques, esportives o de lleure. 2n) Estil pedagògic Innovador Es renova constantment amb programes pedagògics propis que completen la nostra oferta educativa, com el programa Destí o el Hara. Potenciem i afavorim les capacitats dels nostres alumnes per encarar els seus objectius de futur. Apostem per les llengües estrangeres. 3r) Educació en Valors Proporcionem a les persones d’una formació integral a través de la responsabilitat, la justícia, la convivència, la transcendència i la interioritat. Formem els alumnes perquè esdevinguin ciutadans sensibles amb la interculturalitat i la diversitat, actuant amb una mentalitat oberta, crítica i compromesa amb la societat. 4t) Tecnologia i emprenedoria Són a elements transformadors de la realitat actual. Apostem per l’ús de les tecnologies per preparar els nostres alumnes per a l’eficiència, la creativitat, la iniciativa i la capacitat d’adaptació a nous entorns i reptes de futur.
Lliure de barreres arquitectòniques:
si
si
Escola verda:
si
si
Model educatiu:
El nostre model educatiu es fonamenta en quatre pilars : 1r) Atenció personalitzada Treballem en un entorn integrador en el qual atenem les necessitats particulars dels nostres alumnes. Disposem d’un Servei d’Orientació Psicopedagògica amb el qual atenem els infants, joves i famílies, a més d’oferir suport en altres modalitats com activitats lingüístiques, esportives o de lleure. 2n) Estil pedagògic Innovador Es renova constantment amb programes pedagògics propis que completen la nostra oferta educativa, com el programa Destí o el Hara. Potenciem i afavorim les capacitats dels nostres alumnes per encarar els seus objectius de futur. Apostem per les llengües estrangeres. 3r) Educació en Valors Proporcionem a les persones d’una formació integral a través de la responsabilitat, la justícia, la convivència, la transcendència i la interioritat. Formem els alumnes perquè esdevinguin ciutadans sensibles amb la interculturalitat i la diversitat, actuant amb una mentalitat oberta, crítica i compromesa amb la societat. 4t) Tecnologia i emprenedoria Són a elements transformadors de la realitat actual. Apostem per l’ús de les tecnologies per preparar els nostres alumnes per a l’eficiència, la creativitat, la iniciativa i la capacitat d’adaptació a nous entorns i reptes de futur.
El nostre model educatiu es fonamenta en quatre pilars : 1r) Atenció personalitzada Treballem en un entorn integrador en el qual atenem les necessitats particulars dels nostres alumnes. Disposem d’un Servei d’Orientació Psicopedagògica amb el qual atenem els infants, joves i famílies, a més d’oferir suport en altres modalitats com activitats lingüístiques, esportives o de lleure. 2n) Estil pedagògic Innovador Es renova constantment amb programes pedagògics propis que completen la nostra oferta educativa, com el programa Destí o el Hara. Potenciem i afavorim les capacitats dels nostres alumnes per encarar els seus objectius de futur. Apostem per les llengües estrangeres. 3r) Educació en Valors Proporcionem a les persones d’una formació integral a través de la responsabilitat, la justícia, la convivència, la transcendència i la interioritat. Formem els alumnes perquè esdevinguin ciutadans sensibles amb la interculturalitat i la diversitat, actuant amb una mentalitat oberta, crítica i compromesa amb la societat. 4t) Tecnologia i emprenedoria Són a elements transformadors de la realitat actual. Apostem per l’ús de les tecnologies per preparar els nostres alumnes per a l’eficiència, la creativitat, la iniciativa i la capacitat d’adaptació a nous entorns i reptes de futur.
Lliure de barreres arquitectòniques:
si
si
Escola verda:
si
si
OFERTA EDUCATIVA
Etapes educatives:
Llar d’Infants Infantil Primària ESO Batxillerat
Llar d’Infants Infantil Primària ESO Batxillerat
Modalitats de batxillerat:
Humanitats i Ciències Socials Ciències i Tecnologia
Humanitats i Ciències Socials Ciències i Tecnologia
Cicles formatius:
No
No
Llengua vehicular:
Català
Català
Idiomes:
Català, castellà, anglès i francès
Català, castellà, anglès i francès
Atenció a la diversitat:
L’atenció educativa als alumnes consisteix en l’aplicació de mesures curriculars, metodològiques, organitzatives i/o psicopedagògiques que permeten personalitzar l’acció educativa per a tots els alumnes. Alhora, aquestes mesures han de permetre reduir les barreres d’accés a l’aprenentatge i a la participació, a fi de facilitar el progrés de tots els alumnes, prevenir les dificultats d’aprenentatge, i garantir-ne el benestar emocional i social i la convivència, amb el compromís de tota la comunitat. L’escola vetlla per una bona atenció a la diversitat amb la intervenció de la CAD conjuntament amb l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic del Departament d’Ensenyament ) i en col·laboració amb l’ Educadora Social de l’Ajuntament de Manresa.
L’atenció educativa als alumnes consisteix en l’aplicació de mesures curriculars, metodològiques, organitzatives i/o psicopedagògiques que permeten personalitzar l’acció educativa per a tots els alumnes. Alhora, aquestes mesures han de permetre reduir les barreres d’accés a l’aprenentatge i a la participació, a fi de facilitar el progrés de tots els alumnes, prevenir les dificultats d’aprenentatge, i garantir-ne el benestar emocional i social i la convivència, amb el compromís de tota la comunitat. L’escola vetlla per una bona atenció a la diversitat amb la intervenció de la CAD conjuntament amb l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic del Departament d’Ensenyament ) i en col·laboració amb l’ Educadora Social de l’Ajuntament de Manresa.
Projecció Internacional:
La nostra escola aposta com a primera llengua estrangera l’anglès. El nostre alumnat a partir de 3r ESO té l’oportunitat de presentar-se als exàmens oficials d’Oxford fruit d’un acord amb La universitat de Manresa- Catalunya Central. Possibilitat de cursar el Batxillerat Dual a partir de 2n d’ESO. El programa de Batxillerat Diploma Dual ofereix l’oportunitat d’obtenir dues titulacions simultàniament: el Batxillerat del país d’origen de l’alumne i el nord-americà. Així, l’estudiant cursa estudis en dues escoles a la vegada: a la del seu propi país de manera presencial i a l’americana de forma virtual. La segona llengua estrangera de l’escola és el Francès En cada sessió de classe, presència d’auxiliars de conversa francesos, producte d’un conveni amb la Universitat de Vic- Catalunya Central. La Salle Manresa ha establert un conveni de col·laboració amb l’Aliança Francesa de Sabadell, mitjançant el qual l’escola és un centre examinador de exàmens oficials de DELF (Diplôme d’Études en Langue Française). En general els nostres alumnes de 1r de Batxillerat al final del curs s’examinen del B1 i els nostres alumnes de 2n del B2.
La nostra escola aposta com a primera llengua estrangera l’anglès. El nostre alumnat a partir de 3r ESO té l’oportunitat de presentar-se als exàmens oficials d’Oxford fruit d’un acord amb La universitat de Manresa- Catalunya Central. Possibilitat de cursar el Batxillerat Dual a partir de 2n d’ESO. El programa de Batxillerat Diploma Dual ofereix l’oportunitat d’obtenir dues titulacions simultàniament: el Batxillerat del país d’origen de l’alumne i el nord-americà. Així, l’estudiant cursa estudis en dues escoles a la vegada: a la del seu propi país de manera presencial i a l’americana de forma virtual. La segona llengua estrangera de l’escola és el Francès En cada sessió de classe, presència d’auxiliars de conversa francesos, producte d’un conveni amb la Universitat de Vic- Catalunya Central. La Salle Manresa ha establert un conveni de col·laboració amb l’Aliança Francesa de Sabadell, mitjançant el qual l’escola és un centre examinador de exàmens oficials de DELF (Diplôme d’Études en Langue Française). En general els nostres alumnes de 1r de Batxillerat al final del curs s’examinen del B1 i els nostres alumnes de 2n del B2.
Intercanvis:
L’escola oferirà la possibilitat de realizar una estada lingüística durant la primera quinzena de juliol, adreçada als alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO a Ennis ( Irlanda) o bé a Montpellier ( França). Tenim un projecte amb l’escola Homabay de Kenya, on periòdicament el nostra alumnat i l’alumnat d’aquesta escola es connecten online.
L’escola oferirà la possibilitat de realizar una estada lingüística durant la primera quinzena de juliol, adreçada als alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO a Ennis ( Irlanda) o bé a Montpellier ( França). Tenim un projecte amb l’escola Homabay de Kenya, on periòdicament el nostra alumnat i l’alumnat d’aquesta escola es connecten online.
Etapes educatives:
Llar d’Infants Infantil Primària ESO Batxillerat
Llar d’Infants Infantil Primària ESO Batxillerat
Modalitats de batxillerat:
Humanitats i Ciències Socials Ciències i Tecnologia
Humanitats i Ciències Socials Ciències i Tecnologia
Cicles formatius:
No
No
Llengua vehicular:
Català
Català
Idiomes:
Català, castellà, anglès i francès
Català, castellà, anglès i francès
Atenció a la diversitat:
L’atenció educativa als alumnes consisteix en l’aplicació de mesures curriculars, metodològiques, organitzatives i/o psicopedagògiques que permeten personalitzar l’acció educativa per a tots els alumnes. Alhora, aquestes mesures han de permetre reduir les barreres d’accés a l’aprenentatge i a la participació, a fi de facilitar el progrés de tots els alumnes, prevenir les dificultats d’aprenentatge, i garantir-ne el benestar emocional i social i la convivència, amb el compromís de tota la comunitat. L’escola vetlla per una bona atenció a la diversitat amb la intervenció de la CAD conjuntament amb l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic del Departament d’Ensenyament ) i en col·laboració amb l’ Educadora Social de l’Ajuntament de Manresa.
L’atenció educativa als alumnes consisteix en l’aplicació de mesures curriculars, metodològiques, organitzatives i/o psicopedagògiques que permeten personalitzar l’acció educativa per a tots els alumnes. Alhora, aquestes mesures han de permetre reduir les barreres d’accés a l’aprenentatge i a la participació, a fi de facilitar el progrés de tots els alumnes, prevenir les dificultats d’aprenentatge, i garantir-ne el benestar emocional i social i la convivència, amb el compromís de tota la comunitat. L’escola vetlla per una bona atenció a la diversitat amb la intervenció de la CAD conjuntament amb l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic del Departament d’Ensenyament ) i en col·laboració amb l’ Educadora Social de l’Ajuntament de Manresa.
Projecció Internacional:
La nostra escola aposta com a primera llengua estrangera l’anglès. El nostre alumnat a partir de 3r ESO té l’oportunitat de presentar-se als exàmens oficials d’Oxford fruit d’un acord amb La universitat de Manresa- Catalunya Central. Possibilitat de cursar el Batxillerat Dual a partir de 2n d’ESO. El programa de Batxillerat Diploma Dual ofereix l’oportunitat d’obtenir dues titulacions simultàniament: el Batxillerat del país d’origen de l’alumne i el nord-americà. Així, l’estudiant cursa estudis en dues escoles a la vegada: a la del seu propi país de manera presencial i a l’americana de forma virtual. La segona llengua estrangera de l’escola és el Francès En cada sessió de classe, presència d’auxiliars de conversa francesos, producte d’un conveni amb la Universitat de Vic- Catalunya Central. La Salle Manresa ha establert un conveni de col·laboració amb l’Aliança Francesa de Sabadell, mitjançant el qual l’escola és un centre examinador de exàmens oficials de DELF (Diplôme d’Études en Langue Française). En general els nostres alumnes de 1r de Batxillerat al final del curs s’examinen del B1 i els nostres alumnes de 2n del B2.
La nostra escola aposta com a primera llengua estrangera l’anglès. El nostre alumnat a partir de 3r ESO té l’oportunitat de presentar-se als exàmens oficials d’Oxford fruit d’un acord amb La universitat de Manresa- Catalunya Central. Possibilitat de cursar el Batxillerat Dual a partir de 2n d’ESO. El programa de Batxillerat Diploma Dual ofereix l’oportunitat d’obtenir dues titulacions simultàniament: el Batxillerat del país d’origen de l’alumne i el nord-americà. Així, l’estudiant cursa estudis en dues escoles a la vegada: a la del seu propi país de manera presencial i a l’americana de forma virtual. La segona llengua estrangera de l’escola és el Francès En cada sessió de classe, presència d’auxiliars de conversa francesos, producte d’un conveni amb la Universitat de Vic- Catalunya Central. La Salle Manresa ha establert un conveni de col·laboració amb l’Aliança Francesa de Sabadell, mitjançant el qual l’escola és un centre examinador de exàmens oficials de DELF (Diplôme d’Études en Langue Française). En general els nostres alumnes de 1r de Batxillerat al final del curs s’examinen del B1 i els nostres alumnes de 2n del B2.
Intercanvis:
L’escola oferirà la possibilitat de realizar una estada lingüística durant la primera quinzena de juliol, adreçada als alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO a Ennis ( Irlanda) o bé a Montpellier ( França). Tenim un projecte amb l’escola Homabay de Kenya, on periòdicament el nostra alumnat i l’alumnat d’aquesta escola es connecten online.
L’escola oferirà la possibilitat de realizar una estada lingüística durant la primera quinzena de juliol, adreçada als alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO a Ennis ( Irlanda) o bé a Montpellier ( França). Tenim un projecte amb l’escola Homabay de Kenya, on periòdicament el nostra alumnat i l’alumnat d’aquesta escola es connecten online.
INSTAL·LACIONS
Instal·lacions esportives:
Camps de futbol, de bàsquet i pavelló.
Camps de futbol, de bàsquet i pavelló.
Laboratoris:
De química, de física i de tecnologia.
De química, de física i de tecnologia.
Patis:
Molts i molt grans.
Molts i molt grans.
Sala de música:
Sí
Sí
Sala visual i plàstica:
Sí
Sí
Biblioteca:
Sí
Sí
Instal·lacions esportives:
Camps de futbol, de bàsquet i pavelló.
Camps de futbol, de bàsquet i pavelló.
Laboratoris:
De química, de física i de tecnologia.
De química, de física i de tecnologia.
Patis:
Molts i molt grans.
Molts i molt grans.
Sala de música:
Sí
Sí
Sala visual i plàstica:
Sí
Sí
Biblioteca:
Sí
Sí
SERVEIS
Menjador amb cuina pròpia o empresa externa:
Menjador amb cuina pròpia.
Menjador amb cuina pròpia.
Transport escolar:
No
No
Servei d’acollida:
Sí, per a Educació Infantil.
Sí, per a Educació Infantil.
Activitats extraescolars:
1
1
Socialització de llibres:
No
No
Menjador amb cuina pròpia o empresa externa:
Menjador amb cuina pròpia.
Menjador amb cuina pròpia.
Transport escolar:
No
No
Servei d’acollida:
Sí, per a Educació Infantil.
Sí, per a Educació Infantil.
Activitats extraescolars:
1
1
Socialització de llibres:
No
No
ALTRES
Uniformes:
Xandall d’educació física.
Xandall d’educació física.
Colònies:
Sí
Sí
Uniformes:
Xandall d’educació física.
Xandall d’educació física.
Colònies:
Sí
Sí