Garbí Pere Vergés – Esplugues de Llobregat
Portes obertes
Informació i imatges aportades per l’escola
QUI SOM?
Fundació Escoles Garbí
Carrer Sant Mateu, 34-38
08950
Esplugues de Llobregat
Barcelona
Baix Llobregat
933710504
esplugues@escolesgarbi.cat
https://escolesgarbi.cat/
8017025
Preu Infantil3: 310,05 € + 175,01 € de menjador i dinar.
Sessions informatives d’Educació infantil
- 25 d’octubre a les 17:30 h
- 11 de desembre a les 17:30 h
- 17 de gener a les 17:30 h
- 14 de febrer a les 17:30 h
- 27 de gener a les 10 h
- 24 de febrer a les 10 h
Fundació Escoles Garbí
Carrer Sant Mateu, 34-38
08950
Esplugues de Llobregat
Barcelona
Baix Llobregat
933710504
esplugues@escolesgarbi.cat
https://escolesgarbi.cat/
8017025
Preu Infantil3: 310,05 € + 175,01 € de menjador i dinar.
Sessions informatives d’Educació infantil
- 25 d’octubre a les 17:30 h
- 11 de desembre a les 17:30 h
- 17 de gener a les 17:30 h
- 14 de febrer a les 17:30 h
- 27 de gener a les 10 h
- 24 de febrer a les 10 h
Les Escoles Garbí Pere Vergés formem persones que puguin transformar el món. Un món que necessitarà persones capaces de pensar, sentir i estimar.
A Garbí Pere Vergés formem els homes i les dones del demà com a ciutadans proactius que puguin transformar la societat en un entorn més just, solidari i sostenible. Ajudem als nostres alumnes a treure el seu màxim potencial perquè puguin liderar i desenvolupar el seu propi projecte de vida en les properes dècades amb autonomia i esperit crític.
Això és el que va iniciar el nostre fundador Pere Vergés a l’Escola del Mar fa cent anys i és el que continuem fent en el SXXI a les nostres escoles d’Esplugues i Badalona, personalitzant els aprenentatges, amb una metodologia actualitzada, organitzada per competències, vivencial i basada en el treball per projectes.
https://www.youtube.com/watch?v=biDs4drFyhs
1.200
• De 3r d’Infantil a 6è de Primària, 25 alumnes per aula. • ESO i Batxillerat, 30 alumnes per aula.
Rati global de 10 alumnes per professor.
3 línies per curs.
· 96% d’alumnes que superen el Batxillerat en 2 anys. · 96% d’alumnes superen les PAU al juny. · 30% més d’alumnes presentats a les PAU que la mitjana de Catalunya. · 92% accedeixen a la carrera que volen. · 98% de satisfacció amb la tria al cap de 2 anys de carrera.
Ipads de 5è de Primària fins a 2n d’ESO. Portàtils des de 3r d’ESO fins a 2n de Batxillerat.
Certificació ISO
si
si
La personalització de l’aprenentatge
Ajudem a cadascun dels nostres alumnes a trobar el seu camí, a construir el seu projecte de vida en un món canviant i a fer la seva aportació a la societat amb esperit crític i compromís. Es tracta de que puguin transformar el món en el que viuran quan surtin de l’escola.
Ajudar “a cadascun dels nostres alumnes” vol dir que posem l’alumne al centre de la nostra activitat durant 15 anys (des dels 3 fins als 18 anys d’edat) i li proporcionem una atenció personalitzada perquè pugui trobar i recórrer seu propi camí i treure el seu màxim potencial amb el nostre acompanyament.
Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=TspqjFCriXM
La vida social
Implicant els alumnes en l’organització i el funcionament de l’escola. A aprincipis del SXX, Pere Vergés va crear l’Escola del Mar de Barcelona, que va ser un referent internacional. Allà va posar en práctica el seu projecte pedagògic, del qual nosaltres en som hereus. La Vida Social és una de les grans aportacions pedagògiques de Pere Vergés, que altres escoles han intentat imitar. És el cor de la nostra Ciutat-Escola, la nostra essència.
L’escola forma una comunitat en la que els alumnes tenen responsabilitats concretes: des del Consell de govern fins als Caps de taula, des dels Responsables del menjador fins als Mediadors o els Cronistes. D’aquesta manera, els alumnes aprenen a ser responsables exercint responsabilitats, participant, ajudant-se els uns als altres, grans i petits. Aprenen a ser compromesos amb el funcionament de l’escola i a resoldre conflictes del dia a dia. Per tant, aprenen a viure i transformar la societat tot vivint i transformant la Ciutat escola en la que viuen la seva escolaritat.
Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=v2NILMOx2hk
El rol del mestre
Creant un vincle fort amb l’alumne. El rol canvia per adaptar-se al que necessita cada alumne. Passa de ser un professor de matemàtiques a ser una persona que ajuda i acompanya a l’alumne a desenvolupar-se com a persona i a solucionar problemes reals combinant les matemàtiques amb altres disciplines i coneixements previs i nous.
Més que donar lliçons, es tracta d’orientar, de marcar el camí, de prescriure itineraris d’aprenentatge.
A més, la figura del tutor és clau a Garbí Pere Vergés per fer aquest seguiment personalitzat i donar coherència a tot el procés d’aprenentatge i creixement.
Donar aquesta atenció, aconseguir que els mestres siguin un referent proper per als alumnes, implica recursos. Per això la proporció global d’alumnes/mestres a les nostres escoles és de 10/alumnes per cada docent, i utilitzem la codocència i els desdoblaments en diferents moments.
Aprendre a aprendre al llarg de la vida
En el món actual, canviat i accelerat, és vital Aprendre a aprendre al llarg de la vida. El nostre projecte está orientat a formar persones amb les eines que necessitaran per seguir aprenent quan surtin de l’escola i al llarg de la seva vida. Les persones necessiten tenir una gran capacitat d’adaptació als canvis, que puguin seguir aprenent al llarg de la vida, que siguin autònoms. Ho tenim molt clar, perquè és el que ja deia Pere Vergés fa molts anys. I ho va aplicar a l’Escola del Mar fa 100 anys.
Equip d’innovació
L’Equip d’innovació de Garbí Pere Vergés analitza què passa als nostres centres i, a la vegada, investiga per conèixer què passa a fora. Per tal de ser fidels als nostres valors de compromís amb la societat, els articles del nostre Espai de Coneixement són una via per difondre i compartir experiències i innovacions sorgides de la pràctica educativa del dia a dia. Partint de les nostres finalitats educatives i fugint de les fronteres de les etapes, de les matèries i de la forma clàssica d’entendre l’escola, volem aportar al sector educatiu les nostres millors pràctiques i experiències o aquelles en les que ens hem inspirat per fer realitat el nostre model de Ciutat-escola.
Les Escoles Garbí Pere Vergés formem persones que puguin transformar el món. Un món que necessitarà persones capaces de pensar, sentir i estimar.
A Garbí Pere Vergés formem els homes i les dones del demà com a ciutadans proactius que puguin transformar la societat en un entorn més just, solidari i sostenible. Ajudem als nostres alumnes a treure el seu màxim potencial perquè puguin liderar i desenvolupar el seu propi projecte de vida en les properes dècades amb autonomia i esperit crític.
Això és el que va iniciar el nostre fundador Pere Vergés a l’Escola del Mar fa cent anys i és el que continuem fent en el SXXI a les nostres escoles d’Esplugues i Badalona, personalitzant els aprenentatges, amb una metodologia actualitzada, organitzada per competències, vivencial i basada en el treball per projectes.
https://www.youtube.com/watch?v=biDs4drFyhs
1.200
• De 3r d’Infantil a 6è de Primària, 25 alumnes per aula. • ESO i Batxillerat, 30 alumnes per aula.
Rati global de 10 alumnes per professor.
3 línies per curs.
· 96% d’alumnes que superen el Batxillerat en 2 anys. · 96% d’alumnes superen les PAU al juny. · 30% més d’alumnes presentats a les PAU que la mitjana de Catalunya. · 92% accedeixen a la carrera que volen. · 98% de satisfacció amb la tria al cap de 2 anys de carrera.
Ipads de 5è de Primària fins a 2n d’ESO. Portàtils des de 3r d’ESO fins a 2n de Batxillerat.
Certificació ISO
si
si
La personalització de l’aprenentatge
Ajudem a cadascun dels nostres alumnes a trobar el seu camí, a construir el seu projecte de vida en un món canviant i a fer la seva aportació a la societat amb esperit crític i compromís. Es tracta de que puguin transformar el món en el que viuran quan surtin de l’escola.
Ajudar “a cadascun dels nostres alumnes” vol dir que posem l’alumne al centre de la nostra activitat durant 15 anys (des dels 3 fins als 18 anys d’edat) i li proporcionem una atenció personalitzada perquè pugui trobar i recórrer seu propi camí i treure el seu màxim potencial amb el nostre acompanyament.
Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=TspqjFCriXM
La vida social
Implicant els alumnes en l’organització i el funcionament de l’escola. A aprincipis del SXX, Pere Vergés va crear l’Escola del Mar de Barcelona, que va ser un referent internacional. Allà va posar en práctica el seu projecte pedagògic, del qual nosaltres en som hereus. La Vida Social és una de les grans aportacions pedagògiques de Pere Vergés, que altres escoles han intentat imitar. És el cor de la nostra Ciutat-Escola, la nostra essència.
L’escola forma una comunitat en la que els alumnes tenen responsabilitats concretes: des del Consell de govern fins als Caps de taula, des dels Responsables del menjador fins als Mediadors o els Cronistes. D’aquesta manera, els alumnes aprenen a ser responsables exercint responsabilitats, participant, ajudant-se els uns als altres, grans i petits. Aprenen a ser compromesos amb el funcionament de l’escola i a resoldre conflictes del dia a dia. Per tant, aprenen a viure i transformar la societat tot vivint i transformant la Ciutat escola en la que viuen la seva escolaritat.
Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=v2NILMOx2hk
El rol del mestre
Creant un vincle fort amb l’alumne. El rol canvia per adaptar-se al que necessita cada alumne. Passa de ser un professor de matemàtiques a ser una persona que ajuda i acompanya a l’alumne a desenvolupar-se com a persona i a solucionar problemes reals combinant les matemàtiques amb altres disciplines i coneixements previs i nous.
Més que donar lliçons, es tracta d’orientar, de marcar el camí, de prescriure itineraris d’aprenentatge.
A més, la figura del tutor és clau a Garbí Pere Vergés per fer aquest seguiment personalitzat i donar coherència a tot el procés d’aprenentatge i creixement.
Donar aquesta atenció, aconseguir que els mestres siguin un referent proper per als alumnes, implica recursos. Per això la proporció global d’alumnes/mestres a les nostres escoles és de 10/alumnes per cada docent, i utilitzem la codocència i els desdoblaments en diferents moments.
Aprendre a aprendre al llarg de la vida
En el món actual, canviat i accelerat, és vital Aprendre a aprendre al llarg de la vida. El nostre projecte está orientat a formar persones amb les eines que necessitaran per seguir aprenent quan surtin de l’escola i al llarg de la seva vida. Les persones necessiten tenir una gran capacitat d’adaptació als canvis, que puguin seguir aprenent al llarg de la vida, que siguin autònoms. Ho tenim molt clar, perquè és el que ja deia Pere Vergés fa molts anys. I ho va aplicar a l’Escola del Mar fa 100 anys.
Equip d’innovació
L’Equip d’innovació de Garbí Pere Vergés analitza què passa als nostres centres i, a la vegada, investiga per conèixer què passa a fora. Per tal de ser fidels als nostres valors de compromís amb la societat, els articles del nostre Espai de Coneixement són una via per difondre i compartir experiències i innovacions sorgides de la pràctica educativa del dia a dia. Partint de les nostres finalitats educatives i fugint de les fronteres de les etapes, de les matèries i de la forma clàssica d’entendre l’escola, volem aportar al sector educatiu les nostres millors pràctiques i experiències o aquelles en les que ens hem inspirat per fer realitat el nostre model de Ciutat-escola.
Seguint els avenços que ens ha ofert la neurociència i que recullen les institucions internacionals de referència com la UNESCO, el projecte educatiu de Garbí Pere Vergés s’organitza en tres etapes que s’adapten al que demana cada moment evolutiu dels nostres alumnes.
Etapa 1 – Cicle 1: EI3 – EI5
Etapa 1 – Cicle 2: EP1 – EP3
Etapa 2 – Cicle 1: EP4 – EP6
Etapa 2 – Cicle 2: ESO1 – ESO3
Etapa 3: ESO4 – Batx.2
Artístic
Científic-Tecnològic
Social-Humanístic
Català
Llengua vehicular:
Català, Castellà, Anglès, Francès
Les Escoles Garbí Pere Vergés tenim l’acreditació com a centre Erasmus+ per la Unió Europea, un reconeixement que només han obtingut 40 centres educatius de Catalunya. L’acreditació suposa reforçar la dimensió europea del model d’ensenyament-aprenentatge de l’Escola, amb estades dissenyades per sumar valor a projectes concrets del curs escolar.
- Escola de famílies
- Els càrrecs
- Els colors
- La democràcia interna
- Promoció de Batxillerat
- Batxillerat DUAL
Seguint els avenços que ens ha ofert la neurociència i que recullen les institucions internacionals de referència com la UNESCO, el projecte educatiu de Garbí Pere Vergés s’organitza en tres etapes que s’adapten al que demana cada moment evolutiu dels nostres alumnes.
Etapa 1 – Cicle 1: EI3 – EI5
Etapa 1 – Cicle 2: EP1 – EP3
Etapa 2 – Cicle 1: EP4 – EP6
Etapa 2 – Cicle 2: ESO1 – ESO3
Etapa 3: ESO4 – Batx.2
Artístic
Científic-Tecnològic
Social-Humanístic
Català
Les Escoles Garbí Pere Vergés tenim l’acreditació com a centre Erasmus+ per la Unió Europea, un reconeixement que només han obtingut 40 centres educatius de Catalunya. L’acreditació suposa reforçar la dimensió europea del model d’ensenyament-aprenentatge de l’Escola, amb estades dissenyades per sumar valor a projectes concrets del curs escolar.
- Escola de famílies
- Els càrrecs
- Els colors
- La democràcia interna
- Promoció de Batxillerat
- Batxillerat DUAL
Sí (veure imatges).
Sí
Sí, jardins.
Sí
Sí
Sí
Sí (veure imatges).
Sí
Sí, jardins.
Sí
Sí
Sí
Menjador amb cuina pròpia.
Sí. (https://escolesgarbi.cat/les-escoles/garbi-pere-verges-esplugues/transport-escolar/)
Sí
Sí
Sí
Garbí Obert: https://escolesgarbi.cat/garbi-obert/garbi-obert-esplugues/
Sí
Menjador amb cuina pròpia.
Sí. (https://escolesgarbi.cat/les-escoles/garbi-pere-verges-esplugues/transport-escolar/)
Sí
Sí
Sí
Garbí Obert: https://escolesgarbi.cat/garbi-obert/garbi-obert-esplugues/
Sí