Escola Thau Barcelona
Portes obertes










Anterior
Següent
Informació i imatges aportades per l’escola
QUI SOM?
Titularitat:
Institució Cultural del CIC – Fundació privada
Institució Cultural del CIC – Fundació privada
Adreça:
Av. d’Esplugues 49-53
Av. d’Esplugues 49-53
Codi postal:
08034
08034
Població:
Barcelona
Barcelona
Barri:
Les Corts
Les Corts
Província:
Barcelona
Barcelona
Comarca:
Barcelonès
Barcelonès
Telèfon/s:
93 023 01 54
93 023 01 54
Adreça electrònica:
thaubcn@thaubcn.iccic.edu
thaubcn@thaubcn.iccic.edu
Web:
Https://www.iccic.edu/thaubcn
Https://www.iccic.edu/thaubcn
Codi del centre:
8003816
8003816
Portes obertes:
Portes Obertes presencials de Thau Barcelona seran els dies 28 de gener i 4 de març.
Portes Obertes presencials de Thau Barcelona seran els dies 28 de gener i 4 de març.
Titularitat:
Institució Cultural del CIC – Fundació privada
Institució Cultural del CIC – Fundació privada
Adreça:
Av. d’Esplugues 49-53
Av. d’Esplugues 49-53
Codi postal:
08034
08034
Població:
Barcelona
Barcelona
Barri:
Les Corts
Les Corts
Província:
Barcelona
Barcelona
Comarca:
Barcelonès
Barcelonès
Telèfon/s:
93 023 01 54
93 023 01 54
Adreça electrònica:
thaubcn@thaubcn.iccic.edu
thaubcn@thaubcn.iccic.edu
Web:
Https://www.iccic.edu/thaubcn
Https://www.iccic.edu/thaubcn
Codi del centre:
8003816
8003816
Portes obertes:
Portes Obertes presencials de Thau Barcelona seran els dies 28 de gener i 4 de març.
Portes Obertes presencials de Thau Barcelona seran els dies 28 de gener i 4 de març.
Model educatiu:
L’escola Thau Barcelona és una escola amb cinquanta anys d’història que pertany a la Institució Cultural del CIC. Des de l’any 1972 l’escola es troba situada a l’avinguda d’Esplugues 49-53, just a la falda de la serra de Collserola. Es tracta d’un projecte educatiu concebut pedagògica i arquitectònicament per crear i compartir el coneixement en un marc de convivència. L’escola és una petita ciutat, amb places i carrers, amb espais diàfans polivalents i classes amb parets de vidre (progressivament s’estan implementant estructures fonoabsorbents a tota l’escola). Des dels seus inicis, s’hi fomenta la creativitat i l’aprenentatge significatiu; els alumnes, des de ben petits assumeixen càrrecs, responsabilitats i desenvolupen serveis. Alumnes, mestres, PAS i famílies, ciutadans que conviuen en entorn educatiu que, primordialment, té com a objectiu la felicitat de les persones. Cal destacar el treball significatiu de l’expressió oral, l’ús quotidià de l’entorn natural de l’escola, el treball emocional i de tutoria i el desvetllament de la curiositat. A l’escola hi tenim dos símbols que defineixen el tarannà del projecte: • Un teatre grec (que anomenem familiarment Amfiteatre) que serveix per aplegar i donar veu a la comunitat educativa en actes culturals i educatius. • Tres xiprers, plantats fa més de trenta anys, i que simbolitzen l’esperit inclusiu de l’escola.
L’escola Thau Barcelona és una escola amb cinquanta anys d’història que pertany a la Institució Cultural del CIC. Des de l’any 1972 l’escola es troba situada a l’avinguda d’Esplugues 49-53, just a la falda de la serra de Collserola. Es tracta d’un projecte educatiu concebut pedagògica i arquitectònicament per crear i compartir el coneixement en un marc de convivència. L’escola és una petita ciutat, amb places i carrers, amb espais diàfans polivalents i classes amb parets de vidre (progressivament s’estan implementant estructures fonoabsorbents a tota l’escola). Des dels seus inicis, s’hi fomenta la creativitat i l’aprenentatge significatiu; els alumnes, des de ben petits assumeixen càrrecs, responsabilitats i desenvolupen serveis. Alumnes, mestres, PAS i famílies, ciutadans que conviuen en entorn educatiu que, primordialment, té com a objectiu la felicitat de les persones. Cal destacar el treball significatiu de l’expressió oral, l’ús quotidià de l’entorn natural de l’escola, el treball emocional i de tutoria i el desvetllament de la curiositat. A l’escola hi tenim dos símbols que defineixen el tarannà del projecte: • Un teatre grec (que anomenem familiarment Amfiteatre) que serveix per aplegar i donar veu a la comunitat educativa en actes culturals i educatius. • Tres xiprers, plantats fa més de trenta anys, i que simbolitzen l’esperit inclusiu de l’escola.
Nombre d’alumnes:
1.289
1.289
Nombre d’alumnes per aula:
25 EI/EP – 30 ESO
25 EI/EP – 30 ESO
Nombre de línies per curs:
4 EI/EP – 3 ESO
4 EI/EP – 3 ESO
Resultats acadèmics:
Més del 80% de l’alumnat situat a la franja alta i mitja alta a les proves diagnòstiques del Departament d’Educació. Resultats excel·lents d’idiomes: https://www.iccic.edu/media/original/thau-llengues-estrangeres-61a4b2e90cfd1.pdf
Més del 80% de l’alumnat situat a la franja alta i mitja alta a les proves diagnòstiques del Departament d’Educació. Resultats excel·lents d’idiomes: https://www.iccic.edu/media/original/thau-llengues-estrangeres-61a4b2e90cfd1.pdf
Ús de material tecnològic a les aules, tauletes, mòbils…:
Tenim una fundació d’investigació tecnològica (Fundació Flos i Calcat). Projectes d’investigació-acció d’innovació.
Tenim una fundació d’investigació tecnològica (Fundació Flos i Calcat). Projectes d’investigació-acció d’innovació.
Distincions, premis, certificacions de qualitat…:
Thau BCN – la única escola d’Europa que ha rebut la distinció del Segell Antàrtic (UMAG). Certificació ISO 2020
Thau BCN – la única escola d’Europa que ha rebut la distinció del Segell Antàrtic (UMAG). Certificació ISO 2020
Fidelització: percentatge d’alumnes que acaben la vida escolar en el centre:
95%
95%
Lliure de barreres arquitectòniques:
Sí
Sí
Escola verda:
Sí
Sí
Trets diferencials:
Convenis amb l’Hospital de Sant Joan de Déu, el MIT de Massachusetts, la Fundació Tàpies, la Universitat de Magallanes.
Convenis amb l’Hospital de Sant Joan de Déu, el MIT de Massachusetts, la Fundació Tàpies, la Universitat de Magallanes.
A més…:
Tallers amb la fundació Vicky Bernadet a 2n, 3r, 6è de primària i 3r de secundària per treballar la prevenció d’abusos sexuals infantils
Tallers amb la fundació Vicky Bernadet a 2n, 3r, 6è de primària i 3r de secundària per treballar la prevenció d’abusos sexuals infantils
Model educatiu:
L’escola Thau Barcelona és una escola amb cinquanta anys d’història que pertany a la Institució Cultural del CIC. Des de l’any 1972 l’escola es troba situada a l’avinguda d’Esplugues 49-53, just a la falda de la serra de Collserola. Es tracta d’un projecte educatiu concebut pedagògica i arquitectònicament per crear i compartir el coneixement en un marc de convivència. L’escola és una petita ciutat, amb places i carrers, amb espais diàfans polivalents i classes amb parets de vidre (progressivament s’estan implementant estructures fonoabsorbents a tota l’escola). Des dels seus inicis, s’hi fomenta la creativitat i l’aprenentatge significatiu; els alumnes, des de ben petits assumeixen càrrecs, responsabilitats i desenvolupen serveis. Alumnes, mestres, PAS i famílies, ciutadans que conviuen en entorn educatiu que, primordialment, té com a objectiu la felicitat de les persones. Cal destacar el treball significatiu de l’expressió oral, l’ús quotidià de l’entorn natural de l’escola, el treball emocional i de tutoria i el desvetllament de la curiositat. A l’escola hi tenim dos símbols que defineixen el tarannà del projecte: • Un teatre grec (que anomenem familiarment Amfiteatre) que serveix per aplegar i donar veu a la comunitat educativa en actes culturals i educatius. • Tres xiprers, plantats fa més de trenta anys, i que simbolitzen l’esperit inclusiu de l’escola.
L’escola Thau Barcelona és una escola amb cinquanta anys d’història que pertany a la Institució Cultural del CIC. Des de l’any 1972 l’escola es troba situada a l’avinguda d’Esplugues 49-53, just a la falda de la serra de Collserola. Es tracta d’un projecte educatiu concebut pedagògica i arquitectònicament per crear i compartir el coneixement en un marc de convivència. L’escola és una petita ciutat, amb places i carrers, amb espais diàfans polivalents i classes amb parets de vidre (progressivament s’estan implementant estructures fonoabsorbents a tota l’escola). Des dels seus inicis, s’hi fomenta la creativitat i l’aprenentatge significatiu; els alumnes, des de ben petits assumeixen càrrecs, responsabilitats i desenvolupen serveis. Alumnes, mestres, PAS i famílies, ciutadans que conviuen en entorn educatiu que, primordialment, té com a objectiu la felicitat de les persones. Cal destacar el treball significatiu de l’expressió oral, l’ús quotidià de l’entorn natural de l’escola, el treball emocional i de tutoria i el desvetllament de la curiositat. A l’escola hi tenim dos símbols que defineixen el tarannà del projecte: • Un teatre grec (que anomenem familiarment Amfiteatre) que serveix per aplegar i donar veu a la comunitat educativa en actes culturals i educatius. • Tres xiprers, plantats fa més de trenta anys, i que simbolitzen l’esperit inclusiu de l’escola.
Nombre d’alumnes:
1.289
1.289
Nombre d’alumnes per aula:
25 EI/EP – 30 ESO
25 EI/EP – 30 ESO
Nombre de línies per curs:
4 EI/EP – 3 ESO
4 EI/EP – 3 ESO
Resultats acadèmics:
Més del 80% de l’alumnat situat a la franja alta i mitja alta a les proves diagnòstiques del Departament d’Educació. Resultats excel·lents d’idiomes: https://www.iccic.edu/media/original/thau-llengues-estrangeres-61a4b2e90cfd1.pdf
Més del 80% de l’alumnat situat a la franja alta i mitja alta a les proves diagnòstiques del Departament d’Educació. Resultats excel·lents d’idiomes: https://www.iccic.edu/media/original/thau-llengues-estrangeres-61a4b2e90cfd1.pdf
Ús de material tecnològic a les aules, tauletes, mòbils…:
Tenim una fundació d’investigació tecnològica (Fundació Flos i Calcat). Projectes d’investigació-acció d’innovació.
Tenim una fundació d’investigació tecnològica (Fundació Flos i Calcat). Projectes d’investigació-acció d’innovació.
Distincions, premis, certificacions de qualitat…:
Thau BCN – la única escola d’Europa que ha rebut la distinció del Segell Antàrtic (UMAG). Certificació ISO 2020
Thau BCN – la única escola d’Europa que ha rebut la distinció del Segell Antàrtic (UMAG). Certificació ISO 2020
Fidelització: percentatge d’alumnes que acaben la vida escolar en el centre:
95%
95%
Lliure de barreres arquitectòniques:
Sí
Sí
Escola verda:
Sí
Sí
Trets diferencials:
Convenis amb l’Hospital de Sant Joan de Déu, el MIT de Massachusetts, la Fundació Tàpies, la Universitat de Magallanes.
Convenis amb l’Hospital de Sant Joan de Déu, el MIT de Massachusetts, la Fundació Tàpies, la Universitat de Magallanes.
A més…:
Tallers amb la fundació Vicky Bernadet a 2n, 3r, 6è de primària i 3r de secundària per treballar la prevenció d’abusos sexuals infantils
Tallers amb la fundació Vicky Bernadet a 2n, 3r, 6è de primària i 3r de secundària per treballar la prevenció d’abusos sexuals infantils
Etapes educatives:
Infantil Primària ESO
Infantil Primària ESO
Modalitats de batxillerat:
A l’Escola de batxillerat del CIC
A l’Escola de batxillerat del CIC
Cicles formatius:
Escola de Cicles Formatius del CIC Escola de música: escola de música Virtèlia
Escola de Cicles Formatius del CIC Escola de música: escola de música Virtèlia
Llengua vehicular:
Català
Català
Idiomes:
Castellà, Anglès, Francès (obligatori a l’ESO)
Castellà, Anglès, Francès (obligatori a l’ESO)
Atenció a la diversitat:
Departament d’Orientació Psicopedagògica. Equip de suport a l’equip docent en la seva tasca d’atendre la diversitat per oferir la resposta més ajustada a les necessitats educatives de tot l’alumnat. Atenció inclusiva de les altes capacitats.
Departament d’Orientació Psicopedagògica. Equip de suport a l’equip docent en la seva tasca d’atendre la diversitat per oferir la resposta més ajustada a les necessitats educatives de tot l’alumnat. Atenció inclusiva de les altes capacitats.
Projecció Internacional:
Conveni amb l’MIT de Massachusetts (projectes tecnològics en anglès amb estudiants d’enginyeria del MIT a l’ESO durant el 2n trimestre)
Conveni amb l’MIT de Massachusetts (projectes tecnològics en anglès amb estudiants d’enginyeria del MIT a l’ESO durant el 2n trimestre)
Intercanvis:
Agència de viatges pròpia (CIC Idiomes). Possibilitat d’estudiar un trimestre a Irlanda o a Canadà (anglès o francès), a 3r o 4t d’ESO. Conveni amb la Universitat de Magallanes (possibilitat de fer un treball de camp sobre temes relacionats amb biologia i el medi natural a la Patagònia, a 2n de Batxillerat)
Agència de viatges pròpia (CIC Idiomes). Possibilitat d’estudiar un trimestre a Irlanda o a Canadà (anglès o francès), a 3r o 4t d’ESO. Conveni amb la Universitat de Magallanes (possibilitat de fer un treball de camp sobre temes relacionats amb biologia i el medi natural a la Patagònia, a 2n de Batxillerat)
Projectes singulars:
Consell d’Infants Thau TV Volem ajudar Fent Verd Totes i tots som l’Antàrtida Escola d’Idiomes Escola de música
Consell d’Infants Thau TV Volem ajudar Fent Verd Totes i tots som l’Antàrtida Escola d’Idiomes Escola de música
Etapes educatives:
Infantil Primària ESO
Infantil Primària ESO
Modalitats de batxillerat:
A l’Escola de batxillerat del CIC
A l’Escola de batxillerat del CIC
Cicles formatius:
Escola de Cicles Formatius del CIC Escola de música: escola de música Virtèlia
Escola de Cicles Formatius del CIC Escola de música: escola de música Virtèlia
Llengua vehicular:
Català
Català
Idiomes:
Castellà, Anglès, Francès (obligatori a l’ESO)
Castellà, Anglès, Francès (obligatori a l’ESO)
Atenció a la diversitat:
Departament d’Orientació Psicopedagògica. Equip de suport a l’equip docent en la seva tasca d’atendre la diversitat per oferir la resposta més ajustada a les necessitats educatives de tot l’alumnat. Atenció inclusiva de les altes capacitats.
Departament d’Orientació Psicopedagògica. Equip de suport a l’equip docent en la seva tasca d’atendre la diversitat per oferir la resposta més ajustada a les necessitats educatives de tot l’alumnat. Atenció inclusiva de les altes capacitats.
Projecció Internacional:
Conveni amb l’MIT de Massachusetts (projectes tecnològics en anglès amb estudiants d’enginyeria del MIT a l’ESO durant el 2n trimestre)
Conveni amb l’MIT de Massachusetts (projectes tecnològics en anglès amb estudiants d’enginyeria del MIT a l’ESO durant el 2n trimestre)
Intercanvis:
Agència de viatges pròpia (CIC Idiomes). Possibilitat d’estudiar un trimestre a Irlanda o a Canadà (anglès o francès), a 3r o 4t d’ESO. Conveni amb la Universitat de Magallanes (possibilitat de fer un treball de camp sobre temes relacionats amb biologia i el medi natural a la Patagònia, a 2n de Batxillerat)
Agència de viatges pròpia (CIC Idiomes). Possibilitat d’estudiar un trimestre a Irlanda o a Canadà (anglès o francès), a 3r o 4t d’ESO. Conveni amb la Universitat de Magallanes (possibilitat de fer un treball de camp sobre temes relacionats amb biologia i el medi natural a la Patagònia, a 2n de Batxillerat)
Projectes singulars:
Consell d’Infants Thau TV Volem ajudar Fent Verd Totes i tots som l’Antàrtida Escola d’Idiomes Escola de música
Consell d’Infants Thau TV Volem ajudar Fent Verd Totes i tots som l’Antàrtida Escola d’Idiomes Escola de música
Instal·lacions esportives:
5 camps d’esport/esbarjo amb gespa. 3 pistes de bàsquet/esbarjo. Pavelló poliesportiu
5 camps d’esport/esbarjo amb gespa. 3 pistes de bàsquet/esbarjo. Pavelló poliesportiu
Laboratoris:
• Laboratoris de ciències a primària *Aula de natura a primària • Laboratoris de física i química i de ciències naturals a secundària (pràctiques de laboratori en anglès a 3r de secundària)
• Laboratoris de ciències a primària *Aula de natura a primària • Laboratoris de física i química i de ciències naturals a secundària (pràctiques de laboratori en anglès a 3r de secundària)
Patis:
Camins a la falda de Collserola. Horts urbans. Plantes de compostatge. Bosquet. Vinyes. Zona d’arbres fruiters. Roserar. Planter d’arbres mediterranis. Zona de flor ornamental. Pati de P3 integrat a l’Arborètum de l’escola (gran sorral amb sorra de riu rentada). Hivernacle. Gran sorral de P4 (amb sorra de riu rentada). Pati dels oms (amb sorra de riu rentada).
Camins a la falda de Collserola. Horts urbans. Plantes de compostatge. Bosquet. Vinyes. Zona d’arbres fruiters. Roserar. Planter d’arbres mediterranis. Zona de flor ornamental. Pati de P3 integrat a l’Arborètum de l’escola (gran sorral amb sorra de riu rentada). Hivernacle. Gran sorral de P4 (amb sorra de riu rentada). Pati dels oms (amb sorra de riu rentada).
Sala de música:
3 aules de música
3 aules de música
Sala visual i plàstica:
3 aules de plàstica
3 aules de plàstica
Biblioteca:
Biblioteca Joan Triadú
Biblioteca Joan Triadú
Altres:
Amfiteatre • Plató de TV • Espais STEAM (aules de tecnologia espais d’ordinadors) • Gran espai d’ambients a parvulari • Aula de psicomotricitat • Espais polivalents de treball • Aules amb parets de vidre • Bosquet • Dues aules d’acompanyament • Arborètum • Hort • Estació meteorològica • Rocòdrom , Aparcament de bicicletes
Amfiteatre • Plató de TV • Espais STEAM (aules de tecnologia espais d’ordinadors) • Gran espai d’ambients a parvulari • Aula de psicomotricitat • Espais polivalents de treball • Aules amb parets de vidre • Bosquet • Dues aules d’acompanyament • Arborètum • Hort • Estació meteorològica • Rocòdrom , Aparcament de bicicletes
Instal·lacions esportives:
5 camps d’esport/esbarjo amb gespa. 3 pistes de bàsquet/esbarjo. Pavelló poliesportiu
5 camps d’esport/esbarjo amb gespa. 3 pistes de bàsquet/esbarjo. Pavelló poliesportiu
Laboratoris:
• Laboratoris de ciències a primària *Aula de natura a primària • Laboratoris de física i química i de ciències naturals a secundària (pràctiques de laboratori en anglès a 3r de secundària)
• Laboratoris de ciències a primària *Aula de natura a primària • Laboratoris de física i química i de ciències naturals a secundària (pràctiques de laboratori en anglès a 3r de secundària)
Patis:
Camins a la falda de Collserola. Horts urbans. Plantes de compostatge. Bosquet. Vinyes. Zona d’arbres fruiters. Roserar. Planter d’arbres mediterranis. Zona de flor ornamental. Pati de P3 integrat a l’Arborètum de l’escola (gran sorral amb sorra de riu rentada). Hivernacle. Gran sorral de P4 (amb sorra de riu rentada). Pati dels oms (amb sorra de riu rentada).
Camins a la falda de Collserola. Horts urbans. Plantes de compostatge. Bosquet. Vinyes. Zona d’arbres fruiters. Roserar. Planter d’arbres mediterranis. Zona de flor ornamental. Pati de P3 integrat a l’Arborètum de l’escola (gran sorral amb sorra de riu rentada). Hivernacle. Gran sorral de P4 (amb sorra de riu rentada). Pati dels oms (amb sorra de riu rentada).
Sala de música:
3 aules de música
3 aules de música
Sala visual i plàstica:
3 aules de plàstica
3 aules de plàstica
Biblioteca:
Biblioteca Joan Triadú
Biblioteca Joan Triadú
Altres:
Amfiteatre • Plató de TV • Espais STEAM (aules de tecnologia espais d’ordinadors) • Gran espai d’ambients a parvulari • Aula de psicomotricitat • Espais polivalents de treball • Aules amb parets de vidre • Bosquet • Dues aules d’acompanyament • Arborètum • Hort • Estació meteorològica • Rocòdrom , Aparcament de bicicletes
Amfiteatre • Plató de TV • Espais STEAM (aules de tecnologia espais d’ordinadors) • Gran espai d’ambients a parvulari • Aula de psicomotricitat • Espais polivalents de treball • Aules amb parets de vidre • Bosquet • Dues aules d’acompanyament • Arborètum • Hort • Estació meteorològica • Rocòdrom , Aparcament de bicicletes
Menjador amb cuina pròpia o empresa externa:
Cuina pròpia. Producte de proximitat i ecològic.
Cuina pròpia. Producte de proximitat i ecològic.
Transport escolar:
7 rutes matins i 1r torn de de tarda per Barcelona i Baix Llobregat. “ rutes de 2n torn de tarda.
7 rutes matins i 1r torn de de tarda per Barcelona i Baix Llobregat. “ rutes de 2n torn de tarda.
Servei d’acollida:
Des de les 7.45 h
Des de les 7.45 h
Servei mèdic i/o psicològic:
Infermera durant tota la jornada escolar
Infermera durant tota la jornada escolar
Activitats extraescolars:
Sí. Publicades al web de l’escola
Sí. Publicades al web de l’escola
Socialització de llibres:
Sí. Gestionada per l’AFA
Sí. Gestionada per l’AFA
Menjador amb cuina pròpia o empresa externa:
Cuina pròpia. Producte de proximitat i ecològic.
Cuina pròpia. Producte de proximitat i ecològic.
Transport escolar:
7 rutes matins i 1r torn de de tarda per Barcelona i Baix Llobregat. “ rutes de 2n torn de tarda.
7 rutes matins i 1r torn de de tarda per Barcelona i Baix Llobregat. “ rutes de 2n torn de tarda.
Servei d’acollida:
Des de les 7.45 h
Des de les 7.45 h
Servei mèdic i/o psicològic:
Infermera durant tota la jornada escolar
Infermera durant tota la jornada escolar
Activitats extraescolars:
Sí. Publicades al web de l’escola
Sí. Publicades al web de l’escola
Socialització de llibres:
Sí. Gestionada per l’AFA
Sí. Gestionada per l’AFA
Colònies:
Sí. Setmana blanca a 6è de primària
Sí. Setmana blanca a 6è de primària
Campus d’estiu/hivern:
Casal i colònies d’estiu. Publicat al web de l’escola
Casal i colònies d’estiu. Publicat al web de l’escola
Associació de Famílies d’Alumnes (AFA):
Sí
Sí
Colònies:
Sí. Setmana blanca a 6è de primària
Sí. Setmana blanca a 6è de primària
Campus d’estiu/hivern:
Casal i colònies d’estiu. Publicat al web de l’escola
Casal i colònies d’estiu. Publicat al web de l’escola
Associació de Famílies d’Alumnes (AFA):
Sí
Sí