Escola Tecnos – Terrassa
Portes obertes












Anterior
Següent
Informació i imatges aportades per l’escola
QUI SOM?
Adreça:
Topete, 34
Topete, 34
Codi postal:
08221
08221
Població:
Terrassa
Terrassa
Barri:
Centre
Centre
Província:
Barcelona
Barcelona
Comarca:
Vallès Occidental
Vallès Occidental
Telèfon/s:
93 785 83 55
93 785 83 55
Adreça electrònica:
secretaria@tecnos.cat
secretaria@tecnos.cat
Web:
https://www.escolatecnos.cat
https://www.escolatecnos.cat
Adreça:
Topete, 34
Topete, 34
Codi postal:
08221
08221
Població:
Terrassa
Terrassa
Barri:
Centre
Centre
Província:
Barcelona
Barcelona
Comarca:
Vallès Occidental
Vallès Occidental
Telèfon/s:
93 785 83 55
93 785 83 55
Adreça electrònica:
secretaria@tecnos.cat
secretaria@tecnos.cat
Web:
https://www.escolatecnos.cat
https://www.escolatecnos.cat
Codi del centre:
8029684
8029684
Model educatiu:
L’Escola Tecnos és una cooperativa de treball amb una experiència de seixanta anys en l’àmbit de la docència. Actualment, les cooperatives d’ensenyament som un model d’escola concertada que ens reivindiquem com a singulars per les nostres característiques. Els trets essencials d’aquest model són:
L’Escola Tecnos és una cooperativa de treball amb una experiència de seixanta anys en l’àmbit de la docència. Actualment, les cooperatives d’ensenyament som un model d’escola concertada que ens reivindiquem com a singulars per les nostres característiques. Els trets essencials d’aquest model són:
- la gestió democràtica dels equips
- la reinversió dels beneficis que puguin generar les activitats, en la mateixa escola
- el compromís de tota la comunitat educativa (famílies, infants, joves, personal docent i no docent) amb el projecte.
Nombre d’alumnes:
830
830
Nombre de professors fix i de suport:
76
76
Nombre de línies per curs:
2 línies de EI3 a Batxillerat
2 línies de EI3 a Batxillerat
Ús de material tecnològic a les aules, tauletes, mòbils…:
A Ed. Infantil es fa ús de tauletes, ordinadors portàtils i BeeBots. A Ed. Primària s’inicien amb la programació: Dash&Dot, Scratch. Els envolten nous aparells que els ajuden a aprendre: lectors, canons, lupes, portàtils, tauletes, calculadores… A l’ESO treballen amb ordinador portàtil. El tractament de textos, l’edició d’imatges, de so i de vídeo, les presentacions…són una eina d’ús transversal a totes les matèries. A Batxillerat poden aplicar els coneixements TAC en el treball per projectes que tenen com a base l’experimentació, l’anàlisi de dades, el tractament de la informació i la superació de reptes en l’àmbit de la ciència i les humanitats.
A Ed. Infantil es fa ús de tauletes, ordinadors portàtils i BeeBots. A Ed. Primària s’inicien amb la programació: Dash&Dot, Scratch. Els envolten nous aparells que els ajuden a aprendre: lectors, canons, lupes, portàtils, tauletes, calculadores… A l’ESO treballen amb ordinador portàtil. El tractament de textos, l’edició d’imatges, de so i de vídeo, les presentacions…són una eina d’ús transversal a totes les matèries. A Batxillerat poden aplicar els coneixements TAC en el treball per projectes que tenen com a base l’experimentació, l’anàlisi de dades, el tractament de la informació i la superació de reptes en l’àmbit de la ciència i les humanitats.
Fidelització: percentatge d’alumnes que acaben la vida escolar en el centre:
Entre 90-95%
Entre 90-95%
Lliure de barreres arquitectòniques:
Sí
Sí
Escola verda:
Sí
Sí
Trets diferencials:
Cooperativisme Laïcitat Pluralisme Catalanitat i plurilingüisme Coeducació Llibertat i responsabilitat Treball i esforç per la feina ben feta Sostenibilitat Educació en valors democràtics Educació integral
Cooperativisme Laïcitat Pluralisme Catalanitat i plurilingüisme Coeducació Llibertat i responsabilitat Treball i esforç per la feina ben feta Sostenibilitat Educació en valors democràtics Educació integral
Model educatiu:
L’Escola Tecnos és una cooperativa de treball amb una experiència de seixanta anys en l’àmbit de la docència. Actualment, les cooperatives d’ensenyament som un model d’escola concertada que ens reivindiquem com a singulars per les nostres característiques. Els trets essencials d’aquest model són:
L’Escola Tecnos és una cooperativa de treball amb una experiència de seixanta anys en l’àmbit de la docència. Actualment, les cooperatives d’ensenyament som un model d’escola concertada que ens reivindiquem com a singulars per les nostres característiques. Els trets essencials d’aquest model són:
- la gestió democràtica dels equips
- la reinversió dels beneficis que puguin generar les activitats, en la mateixa escola
- el compromís de tota la comunitat educativa (famílies, infants, joves, personal docent i no docent) amb el projecte.
Nombre d’alumnes:
830
830
Nombre de professors fix i de suport:
76
76
Nombre de línies per curs:
2 línies de EI3 a Batxillerat
2 línies de EI3 a Batxillerat
Ús de material tecnològic a les aules, tauletes, mòbils…:
A Ed. Infantil es fa ús de tauletes, ordinadors portàtils i BeeBots. A Ed. Primària s’inicien amb la programació: Dash&Dot, Scratch. Els envolten nous aparells que els ajuden a aprendre: lectors, canons, lupes, portàtils, tauletes, calculadores… A l’ESO treballen amb ordinador portàtil. El tractament de textos, l’edició d’imatges, de so i de vídeo, les presentacions…són una eina d’ús transversal a totes les matèries. A Batxillerat poden aplicar els coneixements TAC en el treball per projectes que tenen com a base l’experimentació, l’anàlisi de dades, el tractament de la informació i la superació de reptes en l’àmbit de la ciència i les humanitats.
A Ed. Infantil es fa ús de tauletes, ordinadors portàtils i BeeBots. A Ed. Primària s’inicien amb la programació: Dash&Dot, Scratch. Els envolten nous aparells que els ajuden a aprendre: lectors, canons, lupes, portàtils, tauletes, calculadores… A l’ESO treballen amb ordinador portàtil. El tractament de textos, l’edició d’imatges, de so i de vídeo, les presentacions…són una eina d’ús transversal a totes les matèries. A Batxillerat poden aplicar els coneixements TAC en el treball per projectes que tenen com a base l’experimentació, l’anàlisi de dades, el tractament de la informació i la superació de reptes en l’àmbit de la ciència i les humanitats.
Fidelització: percentatge d’alumnes que acaben la vida escolar en el centre:
Entre 90-95%
Entre 90-95%
Lliure de barreres arquitectòniques:
Sí
Sí
Escola verda:
Sí
Sí
Trets diferencials:
Cooperativisme Laïcitat Pluralisme Catalanitat i plurilingüisme Coeducació Llibertat i responsabilitat Treball i esforç per la feina ben feta Sostenibilitat Educació en valors democràtics Educació integral
Cooperativisme Laïcitat Pluralisme Catalanitat i plurilingüisme Coeducació Llibertat i responsabilitat Treball i esforç per la feina ben feta Sostenibilitat Educació en valors democràtics Educació integral
Etapes educatives:
Infantil Primària ESO Batxillerat
Infantil Primària ESO Batxillerat
Modalitats de batxillerat:
Humanitats i Ciències Socials Ciències i Tecnologia
Humanitats i Ciències Socials Ciències i Tecnologia
Llengua vehicular:
Català
Català
Idiomes:
Castellà, Anglès, Francès, Alemany
Castellà, Anglès, Francès, Alemany
Atenció a la diversitat:
Comptem amb el suport d’un Equip Psicopedagògic. A Infantil hi ha la figura de l’auxiliar a cada grup que és una professional que col·labora amb la tutora per donar resposta a les necessitats del grup. A Primària, en molts moments de la jornada, es porta a terme la codocència, és a dir, la presència de dues mestres que comparteixen el mateix grup-classe amb l’objectiu d’atendre cada infant amb les seves característiques particulars. A l’etapa de Secundària, s’opta per reduir la ràtio en moltes àrees curriculars. La tutoria individual i grupal ocupa un espai important en aquesta etapa. Comptem també amb una logopeda que realitza diferents tasques relacionades amb l’àmbit de la parla i el llenguatge.
Comptem amb el suport d’un Equip Psicopedagògic. A Infantil hi ha la figura de l’auxiliar a cada grup que és una professional que col·labora amb la tutora per donar resposta a les necessitats del grup. A Primària, en molts moments de la jornada, es porta a terme la codocència, és a dir, la presència de dues mestres que comparteixen el mateix grup-classe amb l’objectiu d’atendre cada infant amb les seves característiques particulars. A l’etapa de Secundària, s’opta per reduir la ràtio en moltes àrees curriculars. La tutoria individual i grupal ocupa un espai important en aquesta etapa. Comptem també amb una logopeda que realitza diferents tasques relacionades amb l’àmbit de la parla i el llenguatge.
Intercanvis:
A 3r d’ESO i a 1r de Batxillerat es fan intercanvis amb Holanda i/o Dinamarca i Alemanya. En cadascun dels casos, s’organitzen activitats orientades a afavorir al màxim la parla anglesa i la interacció entre les dues cultures.
A 3r d’ESO i a 1r de Batxillerat es fan intercanvis amb Holanda i/o Dinamarca i Alemanya. En cadascun dels casos, s’organitzen activitats orientades a afavorir al màxim la parla anglesa i la interacció entre les dues cultures.
Projectes singulars:
-Cooperatives d’alumnes -Serveis Cooperatius -Projectes APS -El programa del Batxillerat Dual (ofereix la possibilitat d’obtenir la doble titulació del Batxillerat català i el High School Diploma estatunidenc) -Projectes d’àmbit -Certificació d’Oxford -e-TWINNING -Projecte d’apadrinament comunitat de petits amb grans
-Cooperatives d’alumnes -Serveis Cooperatius -Projectes APS -El programa del Batxillerat Dual (ofereix la possibilitat d’obtenir la doble titulació del Batxillerat català i el High School Diploma estatunidenc) -Projectes d’àmbit -Certificació d’Oxford -e-TWINNING -Projecte d’apadrinament comunitat de petits amb grans
Etapes educatives:
Infantil Primària ESO Batxillerat
Infantil Primària ESO Batxillerat
Modalitats de batxillerat:
Humanitats i Ciències Socials Ciències i Tecnologia
Humanitats i Ciències Socials Ciències i Tecnologia
Llengua vehicular:
Català
Català
Idiomes:
Castellà, Anglès, Francès, Alemany
Castellà, Anglès, Francès, Alemany
Atenció a la diversitat:
Comptem amb el suport d’un Equip Psicopedagògic. A Infantil hi ha la figura de l’auxiliar a cada grup que és una professional que col·labora amb la tutora per donar resposta a les necessitats del grup. A Primària, en molts moments de la jornada, es porta a terme la codocència, és a dir, la presència de dues mestres que comparteixen el mateix grup-classe amb l’objectiu d’atendre cada infant amb les seves característiques particulars. A l’etapa de Secundària, s’opta per reduir la ràtio en moltes àrees curriculars. La tutoria individual i grupal ocupa un espai important en aquesta etapa. Comptem també amb una logopeda que realitza diferents tasques relacionades amb l’àmbit de la parla i el llenguatge.
Comptem amb el suport d’un Equip Psicopedagògic. A Infantil hi ha la figura de l’auxiliar a cada grup que és una professional que col·labora amb la tutora per donar resposta a les necessitats del grup. A Primària, en molts moments de la jornada, es porta a terme la codocència, és a dir, la presència de dues mestres que comparteixen el mateix grup-classe amb l’objectiu d’atendre cada infant amb les seves característiques particulars. A l’etapa de Secundària, s’opta per reduir la ràtio en moltes àrees curriculars. La tutoria individual i grupal ocupa un espai important en aquesta etapa. Comptem també amb una logopeda que realitza diferents tasques relacionades amb l’àmbit de la parla i el llenguatge.
Intercanvis:
A 3r d’ESO i a 1r de Batxillerat es fan intercanvis amb Holanda i/o Dinamarca i Alemanya. En cadascun dels casos, s’organitzen activitats orientades a afavorir al màxim la parla anglesa i la interacció entre les dues cultures.
A 3r d’ESO i a 1r de Batxillerat es fan intercanvis amb Holanda i/o Dinamarca i Alemanya. En cadascun dels casos, s’organitzen activitats orientades a afavorir al màxim la parla anglesa i la interacció entre les dues cultures.
Projectes singulars:
-Cooperatives d’alumnes -Serveis Cooperatius -Projectes APS -El programa del Batxillerat Dual (ofereix la possibilitat d’obtenir la doble titulació del Batxillerat català i el High School Diploma estatunidenc) -Projectes d’àmbit -Certificació d’Oxford -e-TWINNING -Projecte d’apadrinament comunitat de petits amb grans
-Cooperatives d’alumnes -Serveis Cooperatius -Projectes APS -El programa del Batxillerat Dual (ofereix la possibilitat d’obtenir la doble titulació del Batxillerat català i el High School Diploma estatunidenc) -Projectes d’àmbit -Certificació d’Oxford -e-TWINNING -Projecte d’apadrinament comunitat de petits amb grans
Instal·lacions esportives:
Poliesportiu
Poliesportiu
Laboratoris:
Física, Química, Biologia, Taller de Tecnologia
Física, Química, Biologia, Taller de Tecnologia
Patis:
4 patis
4 patis
Sala de música:
Sí
Sí
Sala visual i plàstica:
Sí
Sí
Biblioteca:
Sí
Sí
Altres:
Tour virtual: https://my.matterport.com/show/?m=BXG6ygj3DSb
Tour virtual: https://my.matterport.com/show/?m=BXG6ygj3DSb
Instal·lacions esportives:
Poliesportiu
Poliesportiu
Laboratoris:
Física, Química, Biologia, Taller de Tecnologia
Física, Química, Biologia, Taller de Tecnologia
Patis:
4 patis
4 patis
Sala de música:
Sí
Sí
Sala visual i plàstica:
Sí
Sí
Biblioteca:
Sí
Sí
Altres:
Tour virtual: https://my.matterport.com/show/?m=BXG6ygj3DSb
Tour virtual: https://my.matterport.com/show/?m=BXG6ygj3DSb
Menjador amb cuina pròpia o empresa externa:
L’empresa de catering Gumen s’encarrega del servei de menjador de la nostra escola. Els menús són elaborats per una dietista perquè siguin equilibrats i adaptats a les necessitats del nostre alumnat en funció de la seva edat. El servei de salut escolar del Cap Sant Llàtzer els revisa anualment.
L’empresa de catering Gumen s’encarrega del servei de menjador de la nostra escola. Els menús són elaborats per una dietista perquè siguin equilibrats i adaptats a les necessitats del nostre alumnat en funció de la seva edat. El servei de salut escolar del Cap Sant Llàtzer els revisa anualment.
Servei d’acollida:
Per a infants d’Infantil i Primària, des de les 7:45h del matí.
Per a infants d’Infantil i Primària, des de les 7:45h del matí.
Servei mèdic i/o psicològic:
La comissió d’atenció a la diversitat (CAD) és qui s’encarrega de procurar per la igualtat d’oportunitats i equitat perquè tots els infants i joves puguin rebre una educació integral i amb expectatives d’èxit. Està formada per l’equip d’orientació psicopedagògica i l’equip directiu. Les dues psicopedagogues ofereixen, també, suport i orientació a les famílies.
La comissió d’atenció a la diversitat (CAD) és qui s’encarrega de procurar per la igualtat d’oportunitats i equitat perquè tots els infants i joves puguin rebre una educació integral i amb expectatives d’èxit. Està formada per l’equip d’orientació psicopedagògica i l’equip directiu. Les dues psicopedagogues ofereixen, també, suport i orientació a les famílies.
Activitats extraescolars:
Comptem amb dos projectes molt vinculats a l’escola en franja horària extraescolar: l’Escola de Música i l’Escola d’Idiomes. Oferim altres serveis i activitats: matiners, migdies, biblioteca, esports, art i creativitat, teatre, programació i robòtica, batxillerat dual americà, Oxford Text of English.
Comptem amb dos projectes molt vinculats a l’escola en franja horària extraescolar: l’Escola de Música i l’Escola d’Idiomes. Oferim altres serveis i activitats: matiners, migdies, biblioteca, esports, art i creativitat, teatre, programació i robòtica, batxillerat dual americà, Oxford Text of English.
Socialització de llibres:
Fa molts anys que sociabilitzem els llibres per tal de fomentar la responsabilitat tenint cura del material escolar i consolidar valors de solidaritat i respecte als béns comuns. Contribuïm a la difusió de la cultura del reciclatge i a reduir la despesa familiar en concepte de llibres de text.
Fa molts anys que sociabilitzem els llibres per tal de fomentar la responsabilitat tenint cura del material escolar i consolidar valors de solidaritat i respecte als béns comuns. Contribuïm a la difusió de la cultura del reciclatge i a reduir la despesa familiar en concepte de llibres de text.
Menjador amb cuina pròpia o empresa externa:
L’empresa de catering Gumen s’encarrega del servei de menjador de la nostra escola. Els menús són elaborats per una dietista perquè siguin equilibrats i adaptats a les necessitats del nostre alumnat en funció de la seva edat. El servei de salut escolar del Cap Sant Llàtzer els revisa anualment.
L’empresa de catering Gumen s’encarrega del servei de menjador de la nostra escola. Els menús són elaborats per una dietista perquè siguin equilibrats i adaptats a les necessitats del nostre alumnat en funció de la seva edat. El servei de salut escolar del Cap Sant Llàtzer els revisa anualment.
Servei d’acollida:
Per a infants d’Infantil i Primària, des de les 7:45h del matí.
Per a infants d’Infantil i Primària, des de les 7:45h del matí.
Servei mèdic i/o psicològic:
La comissió d’atenció a la diversitat (CAD) és qui s’encarrega de procurar per la igualtat d’oportunitats i equitat perquè tots els infants i joves puguin rebre una educació integral i amb expectatives d’èxit. Està formada per l’equip d’orientació psicopedagògica i l’equip directiu. Les dues psicopedagogues ofereixen, també, suport i orientació a les famílies.
La comissió d’atenció a la diversitat (CAD) és qui s’encarrega de procurar per la igualtat d’oportunitats i equitat perquè tots els infants i joves puguin rebre una educació integral i amb expectatives d’èxit. Està formada per l’equip d’orientació psicopedagògica i l’equip directiu. Les dues psicopedagogues ofereixen, també, suport i orientació a les famílies.
Activitats extraescolars:
Comptem amb dos projectes molt vinculats a l’escola en franja horària extraescolar: l’Escola de Música i l’Escola d’Idiomes. Oferim altres serveis i activitats: matiners, migdies, biblioteca, esports, art i creativitat, teatre, programació i robòtica, batxillerat dual americà, Oxford Text of English.
Comptem amb dos projectes molt vinculats a l’escola en franja horària extraescolar: l’Escola de Música i l’Escola d’Idiomes. Oferim altres serveis i activitats: matiners, migdies, biblioteca, esports, art i creativitat, teatre, programació i robòtica, batxillerat dual americà, Oxford Text of English.
Socialització de llibres:
Fa molts anys que sociabilitzem els llibres per tal de fomentar la responsabilitat tenint cura del material escolar i consolidar valors de solidaritat i respecte als béns comuns. Contribuïm a la difusió de la cultura del reciclatge i a reduir la despesa familiar en concepte de llibres de text.
Fa molts anys que sociabilitzem els llibres per tal de fomentar la responsabilitat tenint cura del material escolar i consolidar valors de solidaritat i respecte als béns comuns. Contribuïm a la difusió de la cultura del reciclatge i a reduir la despesa familiar en concepte de llibres de text.
Campus d’estiu/hivern:
El Casal d’Estiu i d’hivern Tecnos pretén ser un espai de lleure especialment dirigit als nens i les nenes de les etapes d’Infantil i Primària de l’escola. Està organitzat per un equip de persones que formen part de l’entitat “Lleure i Aventura”.
El Casal d’Estiu i d’hivern Tecnos pretén ser un espai de lleure especialment dirigit als nens i les nenes de les etapes d’Infantil i Primària de l’escola. Està organitzat per un equip de persones que formen part de l’entitat “Lleure i Aventura”.
Associació de Famílies d’Alumnes (AFA):
Comptem amb la implicació i la participació de les famílies en el procés educatiu dels fills i filles i en el funcionament del centre.
Comptem amb la implicació i la participació de les famílies en el procés educatiu dels fills i filles i en el funcionament del centre.
Campus d’estiu/hivern:
El Casal d’Estiu i d’hivern Tecnos pretén ser un espai de lleure especialment dirigit als nens i les nenes de les etapes d’Infantil i Primària de l’escola. Està organitzat per un equip de persones que formen part de l’entitat “Lleure i Aventura”.
El Casal d’Estiu i d’hivern Tecnos pretén ser un espai de lleure especialment dirigit als nens i les nenes de les etapes d’Infantil i Primària de l’escola. Està organitzat per un equip de persones que formen part de l’entitat “Lleure i Aventura”.
Associació de Famílies d’Alumnes (AFA):
Comptem amb la implicació i la participació de les famílies en el procés educatiu dels fills i filles i en el funcionament del centre.
Comptem amb la implicació i la participació de les famílies en el procés educatiu dels fills i filles i en el funcionament del centre.