Escola Solc – Barcelona
Portes obertes













Anterior
Següent
Informació i imatges aportades per l’escola
QUI SOM?
Titularitat:
Escola Solc, SCCL
Escola Solc, SCCL
Adreça:
Ardena, 36
Ardena, 36
Codi postal:
08034
08034
Població:
Barcelona
Barcelona
Barri:
Les Corts
Les Corts
Província:
Barcelona
Barcelona
Comarca:
Barcelonès
Barcelonès
Telèfon/s:
93 206 13 13
93 206 13 13
Adreça electrònica:
escolasolc@escolasolc.org
escolasolc@escolasolc.org
Web:
https://www.escolasolc.com
https://www.escolasolc.com
Titularitat:
Escola Solc, SCCL
Escola Solc, SCCL
Adreça:
Ardena, 36
Ardena, 36
Codi postal:
08034
08034
Població:
Barcelona
Barcelona
Barri:
Les Corts
Les Corts
Província:
Barcelona
Barcelona
Comarca:
Barcelonès
Barcelonès
Telèfon/s:
93 206 13 13
93 206 13 13
Adreça electrònica:
escolasolc@escolasolc.org
escolasolc@escolasolc.org
Web:
https://www.escolasolc.com
https://www.escolasolc.com
Codi del centre:
8042664
8042664
Model educatiu:
Som una escola cooperativa ubicada al districte de Les Corts-Pedralbes. Comptem amb una línia dels nivells educatius d’educació infantil, primària i secundària. Ens definim com una escola catalana, laica, sensible, viva i de qualitat. Prioritzem l’autonomia personal, la reflexió i l’anàlisi crítica i continuada, l’educació emocional, el coneixement de les llengües estrangeres, la sensibilitat artística i l’educació en valors, tot garantint una atenció personalitzada a la diversitat. L’actual seu del centre es va inaugurar el gener del 1999. Té una superfície de 4.500 m2 i compta amb cuina pròpia, diferents espais polivalents i gimnàs. Prioritzem una educació basada en l’aprenentatge vivencial, l’atenció a la diversitat, la coeducació, la interdisciplinarietat, l’educació emocional, la motivació, el pensament i les capacitats crítiques del nostre alumnat. PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE:
Som una escola cooperativa ubicada al districte de Les Corts-Pedralbes. Comptem amb una línia dels nivells educatius d’educació infantil, primària i secundària. Ens definim com una escola catalana, laica, sensible, viva i de qualitat. Prioritzem l’autonomia personal, la reflexió i l’anàlisi crítica i continuada, l’educació emocional, el coneixement de les llengües estrangeres, la sensibilitat artística i l’educació en valors, tot garantint una atenció personalitzada a la diversitat. L’actual seu del centre es va inaugurar el gener del 1999. Té una superfície de 4.500 m2 i compta amb cuina pròpia, diferents espais polivalents i gimnàs. Prioritzem una educació basada en l’aprenentatge vivencial, l’atenció a la diversitat, la coeducació, la interdisciplinarietat, l’educació emocional, la motivació, el pensament i les capacitats crítiques del nostre alumnat. PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE:
- Flexibilitat en l’organització i agrupaments: petit grup, desdoblament, grups internivells.
- Entorns d’aprenentatge globalitzat
- Treball per contextos reals d’aprenentatge, ambients, tallers, projectes
- Introducció de l’anglès a partir del grup de 3 anys, amb un mestre especialista.
- Presència de les noves tecnologies com un recurs quotidià.
- Llenguatge musical.
- Psicomotricitat relacional.
- Tot el temps a l’escola és educatiu, el mestre referent és corresponsable i present a l’estona del menjador.
- Aprenentatge servei
- Assignatures en anglès a primària i ESO, colònies i intercanvis lingüístics a l’ ESO
- Exàmens oficials Cambridge
- Francès a l’ESO
- Educació en comunicació: promoure el pensament crític, educació en ús de mitjans, producció i cultura audiovisual
- Robòtica
- Projectes transversals d’art
- Hort escolar
- Cooperatives d’alumnes a cicle superior i secundària
- Campanyes de sostenibilitat
- Campanyes de recollida de roba i aliments
- Ajuda al 3r món
- Foment de l’economia social i cooperativa
- Apadrinament lector en català i en anglès.
- Alumnes de 6è col·laboren amb alumnes de P3
- “Aprenem dels grans”. Pares i mares ens fan de mestres.
- Tutoria entre companys entre 1r i 3r d’ESO i 2n i 4t d’ESO
- Cooperatives d’alumnes a 6è, 3r i 4t d’ESO.
- Comissions de participació a l’escola (d’alumnes, de pares i mares, de mestres…).
- Escola de pares i mares.
- Projecte de convivència.
- Establir una formació personalitzada que propiciï una educació integral pel que fa a capacitats, destreses i valors.
- Crear un clima de comunicació fonamentat en el respecte i la convivència.
- Afavorir el desenvolupament màxim de les capacitats intel·lectuals i professionals.
- Preparar l’alumnat per a la participació activa en la vida social i cultural.
- Fomentar l’autonomia i la responsabilitat de l’alumnat, i el seu interès pel propi aprenentatge.
- Proporcionar atenció psicopedagògica i orientació personal, acadèmica i professional.
- Fer de l’escola un reflex de la societat, actualitzant-ne els continguts i els mètodes d’ensenyament-aprenentatge.
- Establir una col·laboració constant amb les famílies per tal de contribuir a una major consecució dels objectius educatius.
Nombre d’alumnes:
330
330
Nombre d’alumnes per aula:
25 a EI i PRI, 30 a ESO
25 a EI i PRI, 30 a ESO
Nombre d’alumnes per població:
Depèn dels cursos/ assignatures, etc.
Depèn dels cursos/ assignatures, etc.
Nombre de línies per curs:
1 línia
1 línia
Ús de material tecnològic a les aules, tauletes, mòbils…:
Ordinadors, ipads i pantalles digitals
Ordinadors, ipads i pantalles digitals
Distincions, premis, certificacions de qualitat…:
Premis Educac, segell SMART de la fundació TRAMS
Premis Educac, segell SMART de la fundació TRAMS
Fidelització: percentatge d’alumnes que acaben la vida escolar en el centre:
95%
95%
Lliure de barreres arquitectòniques:
si
si
Escola verda:
si
si
Trets diferencials:
Activa, participativa, familiar, grans espais, projecte lingüístic, projectes d’art, atenció a la diversitat.
Activa, participativa, familiar, grans espais, projecte lingüístic, projectes d’art, atenció a la diversitat.
Model educatiu:
Som una escola cooperativa ubicada al districte de Les Corts-Pedralbes. Comptem amb una línia dels nivells educatius d’educació infantil, primària i secundària. Ens definim com una escola catalana, laica, sensible, viva i de qualitat. Prioritzem l’autonomia personal, la reflexió i l’anàlisi crítica i continuada, l’educació emocional, el coneixement de les llengües estrangeres, la sensibilitat artística i l’educació en valors, tot garantint una atenció personalitzada a la diversitat. L’actual seu del centre es va inaugurar el gener del 1999. Té una superfície de 4.500 m2 i compta amb cuina pròpia, diferents espais polivalents i gimnàs. Prioritzem una educació basada en l’aprenentatge vivencial, l’atenció a la diversitat, la coeducació, la interdisciplinarietat, l’educació emocional, la motivació, el pensament i les capacitats crítiques del nostre alumnat. PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE:
Som una escola cooperativa ubicada al districte de Les Corts-Pedralbes. Comptem amb una línia dels nivells educatius d’educació infantil, primària i secundària. Ens definim com una escola catalana, laica, sensible, viva i de qualitat. Prioritzem l’autonomia personal, la reflexió i l’anàlisi crítica i continuada, l’educació emocional, el coneixement de les llengües estrangeres, la sensibilitat artística i l’educació en valors, tot garantint una atenció personalitzada a la diversitat. L’actual seu del centre es va inaugurar el gener del 1999. Té una superfície de 4.500 m2 i compta amb cuina pròpia, diferents espais polivalents i gimnàs. Prioritzem una educació basada en l’aprenentatge vivencial, l’atenció a la diversitat, la coeducació, la interdisciplinarietat, l’educació emocional, la motivació, el pensament i les capacitats crítiques del nostre alumnat. PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE:
- Flexibilitat en l’organització i agrupaments: petit grup, desdoblament, grups internivells.
- Entorns d’aprenentatge globalitzat
- Treball per contextos reals d’aprenentatge, ambients, tallers, projectes
- Introducció de l’anglès a partir del grup de 3 anys, amb un mestre especialista.
- Presència de les noves tecnologies com un recurs quotidià.
- Llenguatge musical.
- Psicomotricitat relacional.
- Tot el temps a l’escola és educatiu, el mestre referent és corresponsable i present a l’estona del menjador.
- Aprenentatge servei
- Assignatures en anglès a primària i ESO, colònies i intercanvis lingüístics a l’ ESO
- Exàmens oficials Cambridge
- Francès a l’ESO
- Educació en comunicació: promoure el pensament crític, educació en ús de mitjans, producció i cultura audiovisual
- Robòtica
- Projectes transversals d’art
- Hort escolar
- Cooperatives d’alumnes a cicle superior i secundària
- Campanyes de sostenibilitat
- Campanyes de recollida de roba i aliments
- Ajuda al 3r món
- Foment de l’economia social i cooperativa
- Apadrinament lector en català i en anglès.
- Alumnes de 6è col·laboren amb alumnes de P3
- “Aprenem dels grans”. Pares i mares ens fan de mestres.
- Tutoria entre companys entre 1r i 3r d’ESO i 2n i 4t d’ESO
- Cooperatives d’alumnes a 6è, 3r i 4t d’ESO.
- Comissions de participació a l’escola (d’alumnes, de pares i mares, de mestres…).
- Escola de pares i mares.
- Projecte de convivència.
- Establir una formació personalitzada que propiciï una educació integral pel que fa a capacitats, destreses i valors.
- Crear un clima de comunicació fonamentat en el respecte i la convivència.
- Afavorir el desenvolupament màxim de les capacitats intel·lectuals i professionals.
- Preparar l’alumnat per a la participació activa en la vida social i cultural.
- Fomentar l’autonomia i la responsabilitat de l’alumnat, i el seu interès pel propi aprenentatge.
- Proporcionar atenció psicopedagògica i orientació personal, acadèmica i professional.
- Fer de l’escola un reflex de la societat, actualitzant-ne els continguts i els mètodes d’ensenyament-aprenentatge.
- Establir una col·laboració constant amb les famílies per tal de contribuir a una major consecució dels objectius educatius.
Nombre d’alumnes:
330
330
Nombre d’alumnes per aula:
25 a EI i PRI, 30 a ESO
25 a EI i PRI, 30 a ESO
Nombre d’alumnes per població:
Depèn dels cursos/ assignatures, etc.
Depèn dels cursos/ assignatures, etc.
Nombre de línies per curs:
1 línia
1 línia
Ús de material tecnològic a les aules, tauletes, mòbils…:
Ordinadors, ipads i pantalles digitals
Ordinadors, ipads i pantalles digitals
Distincions, premis, certificacions de qualitat…:
Premis Educac, segell SMART de la fundació TRAMS
Premis Educac, segell SMART de la fundació TRAMS
Fidelització: percentatge d’alumnes que acaben la vida escolar en el centre:
95%
95%
Lliure de barreres arquitectòniques:
si
si
Escola verda:
si
si
Trets diferencials:
Activa, participativa, familiar, grans espais, projecte lingüístic, projectes d’art, atenció a la diversitat.
Activa, participativa, familiar, grans espais, projecte lingüístic, projectes d’art, atenció a la diversitat.
Etapes educatives:
Infantil, primària, secundària
Infantil, primària, secundària
Llengua vehicular:
Català
Català
Idiomes:
Català, castellà, anglès, francès
Català, castellà, anglès, francès
Atenció a la diversitat:
Sí
Sí
Projecció Internacional:
Intercanvis i viatges a l’estranger
Intercanvis i viatges a l’estranger
Intercanvis:
Escola de Dinamarca
Escola de Dinamarca
Projectes singulars:
- Projecte transversal d’Educació en comunicació
- Projectes d’art amb museus de la ciutat
- Projectes de caràcter social amb diferents entitats: mercat SOLCidari, Acció contra la Fam, Sant Joan de Déu, banc dels aliments, etc.
- Aprenentatge competencial, per projectes, contextos reals d’aprenentatge, ambients
- Cooperatives d’alumnes
Etapes educatives:
Infantil, primària, secundària
Infantil, primària, secundària
Llengua vehicular:
Català
Català
Idiomes:
Català, castellà, anglès, francès
Català, castellà, anglès, francès
Atenció a la diversitat:
Sí
Sí
Projecció Internacional:
Intercanvis i viatges a l’estranger
Intercanvis i viatges a l’estranger
Intercanvis:
Escola de Dinamarca
Escola de Dinamarca
Projectes singulars:
- Projecte transversal d’Educació en comunicació
- Projectes d’art amb museus de la ciutat
- Projectes de caràcter social amb diferents entitats: mercat SOLCidari, Acció contra la Fam, Sant Joan de Déu, banc dels aliments, etc.
- Aprenentatge competencial, per projectes, contextos reals d’aprenentatge, ambients
- Cooperatives d’alumnes
Instal·lacions esportives:
Sí
Sí
Laboratoris:
Sí
Sí
Instal·lacions esportives:
Sí
Sí
Laboratoris:
Sí
Sí
Menjador amb cuina pròpia o empresa externa:
Sí, amb cuina pròpia
Sí, amb cuina pròpia
Transport escolar:
Sí
Sí
Servei d’acollida:
Sí
Sí
Servei mèdic i/o psicològic:
Sí
Sí
Activitats extraescolars:
Si, de migdia i tarda
Si, de migdia i tarda
Socialització de llibres:
Sí
Sí
Menjador amb cuina pròpia o empresa externa:
Sí, amb cuina pròpia
Sí, amb cuina pròpia
Transport escolar:
Sí
Sí
Servei d’acollida:
Sí
Sí
Servei mèdic i/o psicològic:
Sí
Sí
Activitats extraescolars:
Si, de migdia i tarda
Si, de migdia i tarda
Socialització de llibres:
Sí
Sí
Uniformes:
No
No
Colònies:
Sí
Sí
Campaments:
No
No
Campus d’estiu/hivern:
Sí
Sí
Associació de Famílies d’Alumnes (AFA):
Sí
Sí
Uniformes:
No
No
Colònies:
Sí
Sí
Campaments:
No
No
Campus d’estiu/hivern:
Sí
Sí
Associació de Famílies d’Alumnes (AFA):
Sí
Sí