Model educatiu: La nostra acció educativa té com a fonamentals, els principis següents:
- Respecte a cada un dels alumnes i a les seves característiques. No ens proposem canviar l’alumne, sinó ajudar-lo a progressar desenvolupant les pròpies capacitats mitjançant un procés maduratiu.
- Escola activa. Els nois són els protagonistes de l’acció educativa, tot vivint valors de cooperació, responsabilitat, respecte i confiança. El creixement personal s’aconsegueix sent actor-agent del propi desenvolupament, i no únicament espectador-pacient del mateix. Els nois arriben als aprenentatges a partir de les experiències viscudes.
- Escola de la vida. Els aprenentatges han de ser significatius, funcionals, adequats a l’edat cronològica i normalitzats, habituals i generalitzables, afavorint i potenciant el treball comunitari i en xarxa d’alumnes i/o professionals.
- Arrelada a la realitat cultural i social. Participem en les activitats del Districte i de ciutat, utilitzem els serveis de la comunitat i del barri i manté relació amb escoles ordinàries properes, realitzant activitats integradores i inclusives, amb modalitats d’escolaritats compartides, adequades a les necessitats de l’alumne.
- Escola catalana. És acollidora i respectuosa amb la diversitat i la diferència, i en ella es viuen la llengua, la cultura i les tradicions del nostre país.
- Escola de la diversitat. Garanteix que tots els alumnes tinguin el seu lloc dins el nostre centre, en un ambient d’ajuda mútua, emfatitzant els valors cooperatius.
- Respectuosa amb el medi ambient. Fomenta un entorn ecològic aprofitant el contacte amb la natura com a element formatiu, fent prendre consciència de la necessitat de respectar el medi ambient.
- Promou l’esport per potenciar els hàbits de salut i benestar físic, treball en equip, esperit de superació personal, autoestima i autogestió de les emocions.