Escola Ipse – Barcelona
Portes obertes
Informació i imatges aportades per l’escola
QUI SOM?
DADES DE L'ESCOLA
PRESENTACIÓ
OFERTA EDUCATIVA
INSTAL·LACIONS
SERVEIS
ALTRES
DADES DE L'ESCOLA
Titularitat:
Fundació Vicenç Salvà
Fundació Vicenç Salvà
Adreça:
Casanova 175
Casanova 175
Codi postal:
08036
08036
Població:
Barcelona
Barcelona
Barri:
Eixample
Eixample
Província:
Barcelona
Barcelona
Comarca:
Barcelonès
Barcelonès
Telèfon/s:
93 321 50 99 / 619 068 477
93 321 50 99 / 619 068 477
Adreça electrònica:
ipse@escolaipse.net
ipse@escolaipse.net
Web:
Https://www.escolaipse.net
Https://www.escolaipse.net
Codi del centre:
8005761
8005761
Preu:
Escola Bressol, 275 €- 390 € / Infantil, 154,25 €/mes / Primària, 154,25€/mes + 10,5€ (leasing ordinador portàtil) / ESO, 170,75 €/mes / Batxillerat, 239,75 €/mes / Menjador, 167,50 €/mes
Escola Bressol, 275 €- 390 € / Infantil, 154,25 €/mes / Primària, 154,25€/mes + 10,5€ (leasing ordinador portàtil) / ESO, 170,75 €/mes / Batxillerat, 239,75 €/mes / Menjador, 167,50 €/mes
Titularitat:
Fundació Vicenç Salvà
Fundació Vicenç Salvà
Adreça:
Casanova 175
Casanova 175
Codi postal:
08036
08036
Població:
Barcelona
Barcelona
Barri:
Eixample
Eixample
Província:
Barcelona
Barcelona
Comarca:
Barcelonès
Barcelonès
Telèfon/s:
93 321 50 99 / 619 068 477
93 321 50 99 / 619 068 477
Adreça electrònica:
ipse@escolaipse.net
ipse@escolaipse.net
Web:
Https://www.escolaipse.net
Https://www.escolaipse.net
Codi del centre:
8005761
8005761
Preu:
Escola Bressol, 275 €- 390 € / Infantil, 154,25 €/mes / Primària, 154,25€/mes + 10,5€ (leasing ordinador portàtil) / ESO, 170,75 €/mes / Batxillerat, 239,75 €/mes / Menjador, 167,50 €/mes
Escola Bressol, 275 €- 390 € / Infantil, 154,25 €/mes / Primària, 154,25€/mes + 10,5€ (leasing ordinador portàtil) / ESO, 170,75 €/mes / Batxillerat, 239,75 €/mes / Menjador, 167,50 €/mes
PRESENTACIÓ
Model educatiu:
A l’escola Ipse treballem a partir del concepte d’expertesa adaptable, és a dir, la capacitat d’aplicar coneixements i habilitats apreses a situacions diverses amb flexibilitat i creativitat. Més enllà de l’adquisició de coneixements rutinaris en una disciplina concreta i amb la mirada posada en el desenvolupament de les competències bàsiques i l’aprenentatge continuat per a resoldre situacions complexes de la vida quotidiana, a l’Ipse treballem des de diversos enfocaments pedagògics, amb menor o major cessió d’autonomia dels docents i l’alumnat, que contribueixen a desenvolupar aquesta expertesa adaptable:
A l’escola Ipse treballem a partir del concepte d’expertesa adaptable, és a dir, la capacitat d’aplicar coneixements i habilitats apreses a situacions diverses amb flexibilitat i creativitat. Més enllà de l’adquisició de coneixements rutinaris en una disciplina concreta i amb la mirada posada en el desenvolupament de les competències bàsiques i l’aprenentatge continuat per a resoldre situacions complexes de la vida quotidiana, a l’Ipse treballem des de diversos enfocaments pedagògics, amb menor o major cessió d’autonomia dels docents i l’alumnat, que contribueixen a desenvolupar aquesta expertesa adaptable:
- Aprenentatge guiat: el/la docent pren les decisions més importants pel que fa als objectius i estratègies d’aprenentatge i a com mesurar els resultats. També s’ocupa del feedback, les valoracions i les compensacions.
- Aprenentatge per l’acció: l’alumne/a té un paper molt més actiu en la determinació dels objectius d’aprenentatge que en l’aprenentatge guiat. Hi pesen molt l’organització i la planificació de l’alumnat.
- Aprenentatge experiencial: no el controla cap docent i no hi ha objectius predeterminats. El que s’aprèn depèn del context, de les motivacions dels alumnes, d’altres persones amb qui estan en contacte, dels descobriments fets, etc. És el resultat de les activitats en què es participa.
Nombre d’alumnes:
645
645
Nombre d’alumnes per aula:
De 20 a 25 a infantil i primària. De 25 a 30 a secundària i batxillerat
De 20 a 25 a infantil i primària. De 25 a 30 a secundària i batxillerat
Nombre d’alumnes per població:
De 15 a 20
De 15 a 20
Nombre de professors fix i de suport:
1 fixe i 1 o 2 de suport per curs en matèries curriculars i projectes interdisciplinaris
1 fixe i 1 o 2 de suport per curs en matèries curriculars i projectes interdisciplinaris
Nombre de línies per curs:
2
2
Resultats acadèmics:
Mitjana de 98% d’aprovats a la selectivitat els últims 5 anys.
Mitjana de 98% d’aprovats a la selectivitat els últims 5 anys.
Ús de material tecnològic a les aules, tauletes, mòbils…:
Aules dotades amb punts wifi i canons de projecció. Alumnes amb dispositiu portàtil propi a partir de 5è de primària i fins a batxillerat. Dotacions de tauletes i aules mòbils d’informàtica amb ordinadors portàtils a educació infantil i primària.
Aules dotades amb punts wifi i canons de projecció. Alumnes amb dispositiu portàtil propi a partir de 5è de primària i fins a batxillerat. Dotacions de tauletes i aules mòbils d’informàtica amb ordinadors portàtils a educació infantil i primària.
Distincions, premis, certificacions de qualitat…:
Certificat de qualitat ISO, projecte d’innovació pedagògica reconegut pel Departament d’Educació en l’aplicació del treball cooperatiu a l’aula.
Certificat de qualitat ISO, projecte d’innovació pedagògica reconegut pel Departament d’Educació en l’aplicació del treball cooperatiu a l’aula.
Lliure de barreres arquitectòniques:
si
si
Escola verda:
si
si
Trets diferencials:
Sistema propi d’aplicació de pautes de treball per a la transformació educativa, reconegut i compartit en diverses conferències a altres escoles, universitats i centres de recursos del Departament d’Educació, com a bona pràctica innovadora. Claustre amb una metodologia de treball indagadora, que fomenta la fonamentació teòrica de totes les pràctiques educatives i transmet aquesta mentalitat indagadora als nostres alumnes.
Sistema propi d’aplicació de pautes de treball per a la transformació educativa, reconegut i compartit en diverses conferències a altres escoles, universitats i centres de recursos del Departament d’Educació, com a bona pràctica innovadora. Claustre amb una metodologia de treball indagadora, que fomenta la fonamentació teòrica de totes les pràctiques educatives i transmet aquesta mentalitat indagadora als nostres alumnes.
Model educatiu:
A l’escola Ipse treballem a partir del concepte d’expertesa adaptable, és a dir, la capacitat d’aplicar coneixements i habilitats apreses a situacions diverses amb flexibilitat i creativitat. Més enllà de l’adquisició de coneixements rutinaris en una disciplina concreta i amb la mirada posada en el desenvolupament de les competències bàsiques i l’aprenentatge continuat per a resoldre situacions complexes de la vida quotidiana, a l’Ipse treballem des de diversos enfocaments pedagògics, amb menor o major cessió d’autonomia dels docents i l’alumnat, que contribueixen a desenvolupar aquesta expertesa adaptable:
A l’escola Ipse treballem a partir del concepte d’expertesa adaptable, és a dir, la capacitat d’aplicar coneixements i habilitats apreses a situacions diverses amb flexibilitat i creativitat. Més enllà de l’adquisició de coneixements rutinaris en una disciplina concreta i amb la mirada posada en el desenvolupament de les competències bàsiques i l’aprenentatge continuat per a resoldre situacions complexes de la vida quotidiana, a l’Ipse treballem des de diversos enfocaments pedagògics, amb menor o major cessió d’autonomia dels docents i l’alumnat, que contribueixen a desenvolupar aquesta expertesa adaptable:
- Aprenentatge guiat: el/la docent pren les decisions més importants pel que fa als objectius i estratègies d’aprenentatge i a com mesurar els resultats. També s’ocupa del feedback, les valoracions i les compensacions.
- Aprenentatge per l’acció: l’alumne/a té un paper molt més actiu en la determinació dels objectius d’aprenentatge que en l’aprenentatge guiat. Hi pesen molt l’organització i la planificació de l’alumnat.
- Aprenentatge experiencial: no el controla cap docent i no hi ha objectius predeterminats. El que s’aprèn depèn del context, de les motivacions dels alumnes, d’altres persones amb qui estan en contacte, dels descobriments fets, etc. És el resultat de les activitats en què es participa.
Nombre d’alumnes:
645
645
Nombre d’alumnes per aula:
De 20 a 25 a infantil i primària. De 25 a 30 a secundària i batxillerat
De 20 a 25 a infantil i primària. De 25 a 30 a secundària i batxillerat
Nombre de professors fix i de suport:
1 fixe i 1 o 2 de suport per curs en matèries curriculars i projectes interdisciplinaris
1 fixe i 1 o 2 de suport per curs en matèries curriculars i projectes interdisciplinaris
Nombre d’alumnes per població:
De 15 a 20
De 15 a 20
Nombre de línies per curs:
2
2
Resultats acadèmics:
Mitjana de 98% d’aprovats a la selectivitat els últims 5 anys.
Mitjana de 98% d’aprovats a la selectivitat els últims 5 anys.
Ús de material tecnològic a les aules, tauletes, mòbils…:
Aules dotades amb punts wifi i canons de projecció. Alumnes amb dispositiu portàtil propi a partir de 5è de primària i fins a batxillerat. Dotacions de tauletes i aules mòbils d’informàtica amb ordinadors portàtils a educació infantil i primària.
Aules dotades amb punts wifi i canons de projecció. Alumnes amb dispositiu portàtil propi a partir de 5è de primària i fins a batxillerat. Dotacions de tauletes i aules mòbils d’informàtica amb ordinadors portàtils a educació infantil i primària.
Distincions, premis, certificacions de qualitat…:
Certificat de qualitat ISO, projecte d’innovació pedagògica reconegut pel Departament d’Educació en l’aplicació del treball cooperatiu a l’aula.
Certificat de qualitat ISO, projecte d’innovació pedagògica reconegut pel Departament d’Educació en l’aplicació del treball cooperatiu a l’aula.
Lliure de barreres arquitectòniques:
si
si
Escola verda:
si
si
Trets diferencials:
Sistema propi d’aplicació de pautes de treball per a la transformació educativa, reconegut i compartit en diverses conferències a altres escoles, universitats i centres de recursos del Departament d’Educació, com a bona pràctica innovadora. Claustre amb una metodologia de treball indagadora, que fomenta la fonamentació teòrica de totes les pràctiques educatives i transmet aquesta mentalitat indagadora als nostres alumnes.
Sistema propi d’aplicació de pautes de treball per a la transformació educativa, reconegut i compartit en diverses conferències a altres escoles, universitats i centres de recursos del Departament d’Educació, com a bona pràctica innovadora. Claustre amb una metodologia de treball indagadora, que fomenta la fonamentació teòrica de totes les pràctiques educatives i transmet aquesta mentalitat indagadora als nostres alumnes.
OFERTA EDUCATIVA
Etapes educatives:
Bressol i Educació infantil, primària, secundària i batxillerat concertats.
Bressol i Educació infantil, primària, secundària i batxillerat concertats.
Modalitats de batxillerat:
Social-humanístic Científic-tecnològic Dual
Social-humanístic Científic-tecnològic Dual
Llengua vehicular:
Català
Català
Idiomes:
Castellà, anglès, alemany
Castellà, anglès, alemany
Atenció a la diversitat:
Sí
Sí
Projecció Internacional:
Sí
Sí
Intercanvis:
Sí, amb Regne Unit i EE.UU.
Sí, amb Regne Unit i EE.UU.
Projectes singulars:
Conveni de col·laboració amb l’escola d’idiomes Kids&Us. Centre de referència de Kids&Us a l’esquerra de l’eixample.
Conveni de col·laboració amb l’escola d’idiomes Kids&Us. Centre de referència de Kids&Us a l’esquerra de l’eixample.
Etapes educatives:
Bressol i Educació infantil, primària, secundària i batxillerat concertats.
Bressol i Educació infantil, primària, secundària i batxillerat concertats.
Modalitats de batxillerat:
Social-humanístic Científic-tecnològic Dual
Social-humanístic Científic-tecnològic Dual
Llengua vehicular:
Català
Català
Idiomes:
Castellà, anglès, alemany
Castellà, anglès, alemany
Atenció a la diversitat:
Sí
Sí
Projecció Internacional:
Sí
Sí
Intercanvis:
Sí, amb Regne Unit i EE.UU.
Sí, amb Regne Unit i EE.UU.
Projectes singulars:
Conveni de col·laboració amb l’escola d’idiomes Kids&Us. Centre de referència de Kids&Us a l’esquerra de l’eixample.
Conveni de col·laboració amb l’escola d’idiomes Kids&Us. Centre de referència de Kids&Us a l’esquerra de l’eixample.
INSTAL·LACIONS
Instal·lacions esportives:
Sí, pista poliesportiva, pista coberta, gimnàs i aula de psicomotricitat
Sí, pista poliesportiva, pista coberta, gimnàs i aula de psicomotricitat
Laboratoris:
Sí, química, física i tecnologia
Sí, química, física i tecnologia
Instal·lacions esportives:
Sí, pista poliesportiva, pista coberta, gimnàs i aula de psicomotricitat
Sí, pista poliesportiva, pista coberta, gimnàs i aula de psicomotricitat
Laboratoris:
Sí, química, física i tecnologia
Sí, química, física i tecnologia
SERVEIS
Menjador amb cuina pròpia o empresa externa:
Menjador amb cuina pròpia
Menjador amb cuina pròpia
Transport escolar:
No
No
Servei d’acollida:
Sí, 8 a 9 i 17 a 18
Sí, 8 a 9 i 17 a 18
Servei mèdic i/o psicològic:
Sí, departament d’orientació educativa format per 4 professionals dels àmbits de la psicologia, la pedagogia i la logopèdia.
Sí, departament d’orientació educativa format per 4 professionals dels àmbits de la psicologia, la pedagogia i la logopèdia.
Activitats extraescolars:
1
1
Socialització de llibres:
Sí, d’alguns d’ells.
Sí, d’alguns d’ells.
Altres:
Traductora i intèrpret xinesa.
Traductora i intèrpret xinesa.
Menjador amb cuina pròpia o empresa externa:
Menjador amb cuina pròpia
Menjador amb cuina pròpia
Transport escolar:
No
No
Servei d’acollida:
Sí, 8 a 9 i 17 a 18
Sí, 8 a 9 i 17 a 18
Servei mèdic i/o psicològic:
Sí, departament d’orientació educativa format per 4 professionals dels àmbits de la psicologia, la pedagogia i la logopèdia.
Sí, departament d’orientació educativa format per 4 professionals dels àmbits de la psicologia, la pedagogia i la logopèdia.
Activitats extraescolars:
1
1
Socialització de llibres:
Sí, d’alguns d’ells.
Sí, d’alguns d’ells.
Altres:
Traductora i intèrpret xinesa.
Traductora i intèrpret xinesa.
ALTRES
Colònies:
Sí, cada any des de P3 fins a 3r d’ESO. Viatges a 4t d’ESO i batxillerat.
Sí, cada any des de P3 fins a 3r d’ESO. Viatges a 4t d’ESO i batxillerat.
Campus d’estiu/hivern:
Sí. Estiu, Nadal i Setmana Santa. AFA. Sí
Sí. Estiu, Nadal i Setmana Santa. AFA. Sí
Associació de Famílies d’Alumnes (AFA):
Sí
Sí
Colònies:
Sí, cada any des de P3 fins a 3r d’ESO. Viatges a 4t d’ESO i batxillerat.
Sí, cada any des de P3 fins a 3r d’ESO. Viatges a 4t d’ESO i batxillerat.
Campus d’estiu/hivern:
Sí. Estiu, Nadal i Setmana Santa. AFA. Sí
Sí. Estiu, Nadal i Setmana Santa. AFA. Sí
Associació de Famílies d’Alumnes (AFA):
Sí
Sí