Escola Especialitzada La Sagrera – Barcelona

Informació i imatges aportades per l'escola

QUI SOM?

L’Escola La Sagrera és un centre educatiu especialitzat, concertat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, que té la seva raó de ser en donar suport i atenció educativa a nois i noies que presenten retard en els seus aprenentatges.

• TitularitatFundació Escoles Parroquials de l'Arxidiòcesi de Barcelona
  • AdreçaBadajoz, 130-134
  • Codi postal08018
  • PoblacióBarcelona
  • BarriPoblenou - Sant Marti
  • ProvínciaBarcelona
  • ComarcaBarcelonès
  • Telèfon/s93 300 38 42 / 689 310 695
  • Adreça electrònicadir.sagrera@fep.cat
  • Webhttps://www.escolasagrera.cat
  • Codi del centre8013585
  • Tipus d'escola

Concertada

• Preu

• Model educatiu

L’Escola La Sagrera és un centre educatiu especialitzat, concertat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, que té la seva raó de ser en donar suport i atenció educativa a nois i noies que presenten retard en els seus aprenentatges, degut a algunes limitacions en la seva capacitat o bé per trastorns que li condicionen aquest aprenentatge i que, per aquest motiu, no poden seguir els ensenyaments en un entorn ordinari.

Es defineix:

• Com una escola d’inspiració cristiana, inclusiva, popular i plural, que acull nois i noies de qualsevol ètnia, cultura, religió, situació social, respectant-los en la seva diversitat i vivint-ho com una riquesa personal i un intercanvi enriquidor per a tota la comunitat educativa.
    • Com una escola transmissora i consolidadora dels valors de la cultura catalana, que vetlla per l’ús del català com a llengua vehicular i d’ensenyament i aprenentatge i el coneixement de la cultura catalana, en la voluntat de conformar una ciutadania identificada amb ella tot potenciant el respecte i la consideració a la diversitat identitària, lingüística i cultural del nostre país.
    • Com una escola en la que tot els educadors i educadores tenen com a prioritat acompanyar els i les alumnes a construir vides plenes, dignes i satisfactòries, fonamentades en uns valors sòlids.
    • Com una escola oberta i familiar, pel clima educatiu que crea i on es respecta la llibertat individual i col·lectiva i el domini de les virtuts bàsiques de la convivència
    • Com a centre que potencia la interdisciplinarietat del currículum i que treballa en la consolidació d’una línia d’escola, més adaptada als canvis culturals i socials actuals, que garanteixi l’assoliment de les competències bàsiques de l’alumnat, l’ús més generalitzat de les TAC en el currículum i contempli els quatre pilars de l’educació: aprendre a ser, aprendre a fer, aprendre a conèixer i aprendre a conviure.

• Nombre d'alumnes72-75
  • Nombre d'alumnes per aula8-10
  • Nombre d'alumnes per professor
  • Nombre de professors fix i de suport9 tutors, 4 educadors, 2 logopedes, 2 fisioterapeutes, 1 psicopedagoga, 1 administradora.
  • Nombre de línies per curs
  • Resultats acadèmics
  • Ús de material tecnològic a les aules, tauletes, mòbils...Tauletes, ordinadors, projectors i pissarra digital
  • Distincions, premis, certificacions de qualitat...- Llicencia Medi-Ambiental. - XVII Premi CAC a l’escola 2020
  • Fidelització: percentatge d'alumnes que acaben la vida escolar en el centre
  • Fidelització: percentatge de ex-alumnes que porten als seus fills al centre
  • Lliure de barreres arquitectòniques
  • Escola verda
  • Mesures de seguretat enfront de la COVID-19Les recomanades pel Departament d’Educació i Salut
  • Trets diferencials
  • A més...

• Etapes educatives

Educació Primària i Educació Secundària adaptades

Programa de Diversificació curricular per a la Transició a la Vida adulta.

• Modalitats de batxillerat
  • Cicles formatius
  • Llengua vehicularCatalà
  • Idiomes
  • Atenció a la diversitat
  • Projecció Internacional
  • Intercanvis
  • Projectes singulars

• Instal·lacions esportivesGimnàs cobert, Pati 14 i Cruyff Court
  • Laboratoris
  • Patis
  • Sala de música
  • Sala visual i plàstica
  • AltresTeatre

QUI SOM?

• Menjador amb cuina pròpia o empresa externaSí, servei de càtering
  • Transport escolar
  • Servei d'acollidaSi
  • Servei mèdic i/o psicològic
  • Activitats extraescolars
  • Socialització de llibresSocialització de llibres de lectura en format Lectura Fàcil.
  • Altres

• UniformesEquipament d’Educació Física
  • Colònies
  • Campaments